Forum > Demolåtar
In the doghouse - Grand design
Eddi:
Har lyssnat ett par gånger nu och det som slog mig från början var att gurorna har ett helt perfekt sound. Trummorna är ok men kunde kanske få lite mer djup - efter snacket om de-esser så hör jag det också - kanske det är så att en liten höjning av EQ vid 1000-1200 kan göra susen. På det hela taget en riktigt stark låt som impar - bra sångröst etc etc.
ricorider:
Tack för allt ros och det lilla riset.
Gurasoundet är min Gibson SG 61 Reissue. Stämd i D. In i min Orange Tiny Terror. Sänd via Small Stone Phasern på leadslingorna. Detta plockas upp av min Röde NT3 småmembranskondensator egentligen enbart pga att jag lånat ut min miksamling till en kompis. "Man tager vad man haver". Borde ha varit 421:a eller en SM57 eller både och som jag brukar...
När det gäller trumoornas djup: Menar du 80-talsfeta trummor? Det går inte hem hos mig. Min första LP som jag köpte var Kiss - Creatures of the night och där finns såna, numera, äckliga 80-talstrummor. Usch!!! :(
Tokai:
Inte min avdelning direkt, men lyssnar man kommenterar man.
Jag spyr ödloooor, jag kräääääks slem ftån Saaaatan! (sången, inte texten - vet inte vad handlar om) Ja inte vet jag. Låter väl kompetent och så i denne genre, men det ändrar dock inte min uppfattning (att jag inte är speciellt svag för denna typ av musik.) Värdelös kommentar, men som sagt... Jag har ändå lyssnat...
Wernborg:
Håller med dig om Creatures of the night-soundet på trummor. Bläää.
Här får jag mer vibbar av tidiga Whitesnake i arret. Inte sången. Jag skulle hellre ha 70-talstighta trummor här. Rent mixmässigt alltså.
Bra låt, men skippa gitarrsolot, eller skriv ett. Arret och framförande låter proffsigt, men solot håller inte.
Illustration för att visa min feedback kring trumsound:
hogge:
Låter lite som Mustach gjorde inledningsvis detta...
Mixen behöver bearbetas, men som låt betraktat så blir det skitbra med lite jobb... Dock kräver en sådan här låt en riktigt "mördar-däng-refräng" men där får Du lägga ner lite mer arbete som jag ser det...
Men för övrigt - tummen upp!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida