Forum > Demolåtar

Hogge - "Du & Jag" - Låt nr 2/2011

<< < (3/7) > >>

hogge:
Förlåt mig Eddi, jag svarade på Din kommentar i all hast och inser nu att svaret var slarvigt formulerat. Jag försöker igen..

TACK SNÄLLA!!!
På nåt vis så har jag lyckats forma ett "Hoggez-sound".. Ett sound som jag inte riktigt visste vad det var, men som jag numer är rätt stolt över, och inget som jag längre skäms för..
Tack var Dig och Mike (som hjälpte mig inledningsvis, och jobbade upp mitt självförtroende) som jobbade stenhårt för att få mig att fortsätta med s.k. "heminspelningar" så har det gått rätt fort.. Vem hade trott att det skulle bli en platta - och en rätt bra sådan - på så kort tid.. Lite av ett mirakel om man ser till mina förutsättningar..

Många har jag att tacka, men på skivomslaget blev det en sammanfattning: "Tack till Kontrollrummet.com".... Men det var Du & Mike som fick mig över den första höööööga tröskeln och för detta är jag oerhört tacksam..
Därefter kom Freddy och flera med honom..

TACK TILL ER ALLA!!!

equality:
Kul att du har hittat en ny producent (blir lite avis)! Tycker den senaste mixen är ett lyft. Går att urskilja instrumenten klart och texten når (nästan) fram. Sången skulle upp något. Då din musik är catchy och svängig kan du mycket väl brejka på allvar. Lycka till med nya plattan!

edit: Såg ditt svar i Kom Tillbaka: Absolut! Då man snart kan skriva Hogge$  :D

hogge:

--- Citat från: equality skrivet 22.02.2011, 21:39:10 ---Kul att du har hittat en ny producent (blir lite avis). Tycker den senaste mixen är ett lyft. Går att urskilja instrumenten klart och texten når (nästan) fram. Sången skulle upp något. Då din musik är catchy och svängig kan du mycket väl brejka på allvar. Lycka till med nya plattan!

--- Slut citat ---

Du är underbar!!!
Jag vill slicka Din nakna kropp EQ....
Eller inte!
Hur som helst.. Du är SÅÅÅÅ BRAAAA för mitt självförtroende (återigen).. Jag har inga som helst ambitioner på att "breaka", ty detta är min ålder och min kroppsvikt alltför hög, men om nån gillar att lyssna på musiken så blir jag oerhört glad.. Och att Du - en av mina hjältar - säger så snälla saker gör att jag står ut med vardagen...
TACK - återigen!!!

hogge:
Jorå för tusan.. Freddy har lovat att fortsätta med att jobba vidare med mig.. Känns oerhört bra.
Tyvärr hörde jag aldrig någonting mer ifrån den andra som tog åt sig jobbet. Han bara försvann, men men.. Nu är ju Freddy tillbaka så jag är glad ändå...

Hur som helst. Denna ska sjungas om, men sen går den iväg till Freddy.. Tanken är att jag ska försöka få ihop fyra (4) svenska poplåtar till en liten EP.. Vi får se om det går?!?!

mahan:
Tjou Hogge!
Underbart trall-alster med 70-tals sound och go stämsång.  :)
Några greijer som stack upp vid lyssningarna:
- trumkompressorn bör dras ner från 10 till 5 för att burkarna inte ska ta kål på resten av musiken
- i introt o versen finns några ställen där basen o guran inte riktigt kommer överens om ackordgången
- basen kunde må gott att få en spark av nånsorts overdrive eller distplugg, bara för att komma igenom bättre.
- trummorna kanske kunde vara lite mer arrangerade, nu återkommer looparna lite sådär "oöverraskat"

Detta med catchiga låtskriverier kan du nog, SNYGGT! Och sång o stämmor gillas åxå! :)

Kör hårt o hälsa Freddy!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion