Forum > Demolåtar

Hogge - "Du & Jag" - Låt nr 2/2011

(1/7) > >>

hogge:
LÅTNAMN: "Du & Jag"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 4:21 (om jag minns rätt?)
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: MP3

Hej igen...
Nu är gubben lite produktiv igen..   :P
Har Tillika återgått till expriment-status vilket känns jättekul.. Inte för att det är nåt fel på Hoggez-stilen (jag gillar ju den), men jag behöver testa lite nytt också...
Detta tror jag inte påminner om Hoggez.. Eller??

Hur som helst - detta är en riktig slaskis - tillverkad i natt... Får fila lite mer (eventuellt) senare i veckan, men nu måste jag sova.. Huvva.. Ska åka till jobbet om exakt 60 minuter!

Grundinspelning (Hoggemix):
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/2b.mp3[/mp3]

Freddys mix:
[mp3=200,20,0,]http://www.lindbergmusic.se/Hoggez_-_Du_och_Jag2.mp3[/mp3]

Gurano:
Du kommer nog inte undan att det låter som du ändå, tycker jag :D
Visst lite annat grepp men ändå din stil liksom.

Fila vidare, kan nog bli bra. Gör längre, fixa bra avslut å släng in nåt som bryter på ett spännande sätt...kanske ett stick med någon ball instrumentslinga.
Tycker att trummorna är lite tråkiga i början.

Gurano

jonnerstone:
Nä detta låter inte Hoggez tycker jag. Väldigt poppigt och bra. Säger inget om mixen i dagsläget eftersom du ska pula vidare på arret, dock så tycker jag att det är synd att du sjunger med din "rockröst" på versen. Det blir lixom ingen förändring i sången när reffen kommer, det är samma heshet rakt igenom. Prova att sjunga versen en oktav ner och mer avslappnat, Jag hör att det ligger en oktavröst där nere redan men prova att ändra balansen så att den får dominera på versen och låt "rockvoxen" ligga bakom och fylla upp lite omärkbart. Kanske inte funkar men skulle vara kul att få höra ett sånt upplägg iaf.

Kan nog bli bra och hittigt detta  :)

Micke

equality:
Snyggt! Hade lätt kunnat offrat en natts sömn om jag fick till något sånt här. Snygga harmisar och en sjusärdeles känsla för refränger. Håller med Jonnerstone om att du kan testa att sjunga mjukare på denna. Raspet passar ypperligt till de mer fartiga låtarna. En sån här låt skulle bryta av mer (på nästa album) om du sjöng med balladröst.

hogge:

--- Citat från: Gurano skrivet 15.02.2011, 09:11:49 ---Du kommer nog inte undan att det låter som du ändå, tycker jag :D
Visst lite annat grepp men ändå din stil liksom.

Fila vidare, kan nog bli bra. Gör längre, fixa bra avslut å släng in nåt som bryter på ett spännande sätt...kanske ett stick med någon ball instrumentslinga.
Tycker att trummorna är lite tråkiga i början.

Gurano

--- Slut citat ---

Attans...  :lol:
Men ingen fara på taket dock.. Jag gillar ju Hoggez (som sagt)..
Ska försöka fila ihop detta.. Tack för tips och tyck!

--- Citat från: jonnerstone skrivet 15.02.2011, 21:23:14 ---Nä detta låter inte Hoggez tycker jag. Väldigt poppigt och bra. Säger inget om mixen i dagsläget eftersom du ska pula vidare på arret, dock så tycker jag att det är synd att du sjunger med din "rockröst" på versen. Det blir lixom ingen förändring i sången när reffen kommer, det är samma heshet rakt igenom. Prova att sjunga versen en oktav ner och mer avslappnat, Jag hör att det ligger en oktavröst där nere redan men prova att ändra balansen så att den får dominera på versen och låt "rockvoxen" ligga bakom och fylla upp lite omärkbart. Kanske inte funkar men skulle vara kul att få höra ett sånt upplägg iaf.

Kan nog bli bra och hittigt detta  :)

Micke

--- Slut citat ---

Oj oj oj.. Stort.. Tack snälla..
Vad gäller mixen så får jag nog, så småningom, försöka finna någon som kan hjälpa mig (mot skälig ersättning). Vad gäller arret så ska jag försöka pula vidare där.. Har lite olika idéer och där en tanke är att lägga in en akkegura (solo eller fingerplock). Men den konsten behärskar ju inte jag, så vi får se om någon kan tänkas hjälpa till (om jag nu går vidare med den idén?).

Värre är det med hesheten.. Jag låter ju sådär.. :wacko:
Har svårt att hitta en annan röst, men jag ska i alla fall försöka. För Din synpunkt är rätt och riktig, men om den går att verkställa är en annan femma?

Återigen TACK!

--- Citat från: equality skrivet 15.02.2011, 22:16:10 ---Snyggt! Hade lätt kunnat offrat en natts sömn om jag fick till något sånt här. Snygga harmisar och en sjusärdeles känsla för refränger. Håller med Jonnerstone om att du kan testa att sjunga mjukare på denna. Raspet passar ypperligt till de mer fartiga låtarna. En sån här låt skulle bryta av mer (på nästa album) om du sjöng med balladröst.

--- Slut citat ---

Tack EQ..
Du är (som vanligt) alltför vänlig, men det är alltid lika uppskattat att läsa Dina kommentarer.. Jag får sån "skriva-musik-lust" av dessa 
:wub:
Som sagt - jag ska testa att försöka få bort raspet - vi får se hur det går..
Tack igen!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion