Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Kommunist-Rysslands uppgång och fall

<< < (4/4)

Light Head:
Wow! Så jäkla spännande att jag nästan rusar ut till studion!!

Jag får störtsköna vibbar till tysk 70-tals art/krautrock. Visst är det lite för modernt sound och trummorna är ju ett halvt sekel före sin tid.

Har du gjort någon låt med growl?

Spontant så "hör" jag growl, varvat med körsång eller kanske manlig soloröst.

Vill att det skall vara längre,, lägg på ett par minuter. Kanske att musiken skall komma igång något snabbare, nu är den så väldigt försiktig och trevande de första 20sekunderna.

Gillar skarpt!!

Du kan ju sampla ryska ord och lägga in lite här och där? Ord man förknippar med ryssland. Vodka, Perestroika m.m.

Nu har jag lyssnat 4ggr å detta är fett!!

Några ljud känns lite fel, alltså fel val av sound. Det är ju en maskinell och elektronisk känsla som välter fram som en rysk stridsvagn från 1935.

Tokai:
Det finns två Ryssland, ett före Sovjetunionens bildande, och ett efter Sovjetunionens kollaps. Det första var inte kommunistiskt, det andra betraktar jag inte som kommunistiskt. Gulag var under den Sovjetiskta hemska perioden. Märkligt att inget förstått ett sånt enkelt historitiskt fakta
Skitsak egentligen. Men du skulle kunna ändra titeln på musikstycket

Dividend:
Ryssland fanns väl försjutton under Sovjetunionen också? Liksom ukraina, vitryssland, lettland och andra "delrepubliker"? :)

Eller är jag helt körd i historia nu? :)

Svarar Light head m fl senare.. Kanske ändrar titeln minimalt..

"Kommunist-Skövdes uppgång och fall" :D (då Kpml(r) satte sig i kommunfullmäktige) :D

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 19.02.2011, 11:25:08 ---Wow! Så jäkla spännande att jag nästan rusar ut till studion!!

Jag får störtsköna vibbar till tysk 70-tals art/krautrock. Visst är det lite för modernt sound och trummorna är ju ett halvt sekel före sin tid.

--- Slut citat ---

:) Kul att det gillas!

--- Citera ---Har du gjort någon låt med growl?

Spontant så "hör" jag growl, varvat med körsång eller kanske manlig soloröst.

--- Slut citat ---

Får se hur det blir med sången här. Kommer nog mer gitarr (solon o dyl) och så skall den där mittenpartiet fixas.. Där är en kör :)
Kan du growla får du gärna göra ett försök ;)

--- Citera ---Vill att det skall vara längre,, lägg på ett par minuter. Kanske att musiken skall komma igång något snabbare, nu är den så väldigt försiktig och trevande de första 20sekunderna.

Gillar skarpt!!

Du kan ju sampla ryska ord och lägga in lite här och där? Ord man förknippar med ryssland. Vodka, Perestroika m.m.

--- Slut citat ---

Ja, ska nog be Elena (ryskan) snacka lite :D

--- Citera ---Nu har jag lyssnat 4ggr å detta är fett!!

Några ljud känns lite fel, alltså fel val av sound. Det är ju en maskinell och elektronisk känsla som välter fram som en rysk stridsvagn från 1935.

--- Slut citat ---

haha, kul. Vilka ljud? Ska ha brutala ljud enbart menar du? Ingen dum tanke! :)

Tack för konstruktiva tankar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion