Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Kommunist-Rysslands uppgång och fall
Dividend:
LÅTNAMN: KummunistRysslands uppgång och fall
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: jadu
LÅTLÄNGD: 4:21
KOMPOSITÖR: Dividend
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009-2010
FORMAT: mp3
Sämsta låten i min svit av synthiga undersökningar av en gulag-fånges undermedvetna! :)
Eddi:
Fram till 110 lät detta hur fränt som helst, som min gamla lumparpolare uttryckte det, efter det vet jag inte nä gillade inte den där osymmetriska synthen nåt vidare.
Dividend:
Jag håller med! Det där mittenpartiet är jobbigt att lyssna på :) Gillar själv slutet och början.. Men kan nog fixa till mitten här i helgen :)
Tack för tankar.
asti:
Här skulle det passa fint med lite John Lenin-sång...
T.ex "Gulag, gulag, gulag är min undermedvetnas låt".... :unsure:
Om du planerar ett helt album skulle du kunna kalla det "Gulag - synthens näste". B)
Det här var knepigt att sjunga med i, måste erkännas! :)
Vissa partier var njutbara, men som helhet ger det ett kaotiskt intryck.
Hittar ingen röd tråd, ett tema, Men jag ska lyssna fler gånger och se om jag förstår något! :)
Tokai:
Undrar vad du menar med titeln? Kommunistiska Sovjetunionens uppgång.. osv borde det väl va? Å andra sidan Rysslands (före Sovjetunionen) uppgång och fall, men då var det inte kommunistiskt.
Här väntar sig som vanligt stråkar o dyl. men ojsan!
Med uppgång ska musiken på nåt sätt illustrera något positivt, kanske det, ett samhälle i omdaning, intensiva rytmer, kreativt kaos, Majakovskij...
Nedgången är när"skriken", efter andra halvan, kommer från offren av Stalins tortyr, i fängelse eller i läger. Är jag rätt ute?
Helt klar intressant och väldigt modernt i klassiska termer.
Tror dock inte jag hört dom andra delarna i din "svit av synthiga undersökningar av en gulag-fånges undermedvetna!" Men jag kan ha fel.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida