Forum > Demolåtar

Hogge - "Om allt vore annorlunda".. Ny mix av Freddy!

<< < (2/4) > >>

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.02.2011, 07:33:43 ---Just ja, den här rösten har jag inte hört på ett tag. Bra sound även om det i mina öron inte är världens mest spännande låt. Jobba vidare på den. Och välkommen tillbaka!

--- Slut citat ---

Tack MaxB.. Ja, det var ett tag sen som sagt  :wacko:
Detta är långt ifrån väldens mest spännande låt (inget av mina alster kommer väl att gå till historien direkt), men personligen tror jag att den kan bli hyfsad med lite tur.. Kul att vara igång lite igen dock!

--- Citat från: asti skrivet 10.02.2011, 11:34:30 ---Låter bra tycker jag! Speciellt refrängen! Bra sång och text!
Kunde tänkt mig synthslingan som distad elgitarr i stället för att behålla en lite "tuffare" stil.
Utveckla gärna med ett stick och lägg ev in ett lugnare parti för att bygga upp igen på slutet!
Kanske en orgel med leslie för att fylla ut ytterligare i refrängen alt en kör...?
Tycker absolut du ska fortsätta med denna!

--- Slut citat ---

Tack Asti..
Stick och lugnare parti kommer att införas. Vad en "orgel med Leslie" är för nåt, vete tusan? Ett särskilt ljud eller?
Det ligger redan en syntslinga i reffen, men den kanske hörs lite dåligt? Men oavsett. Jag anammar Dina goda råd och ser vad som kan vara genomförbart..

Thank's pal...

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 10.02.2011, 14:24:32 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.02.2011, 07:33:43 ---Just ja, den här rösten har jag inte hört på ett tag. Bra sound även om det i mina öron inte är världens mest spännande låt. Jobba vidare på den. Och välkommen tillbaka!

--- Slut citat ---

Tack MaxB.. Ja, det var ett tag sen som sagt  :wacko:
Detta är långt ifrån väldens mest spännande låt (inget av mina alster kommer väl att gå till historien direkt), men personligen tror jag att den kan bli hyfsad med lite tur.. Kul att vara igång lite igen dock!

--- Citat från: asti skrivet 10.02.2011, 11:34:30 ---Låter bra tycker jag! Speciellt refrängen! Bra sång och text!
Kunde tänkt mig synthslingan som distad elgitarr i stället för att behålla en lite "tuffare" stil.
Utveckla gärna med ett stick och lägg ev in ett lugnare parti för att bygga upp igen på slutet!
Kanske en orgel med leslie för att fylla ut ytterligare i refrängen alt en kör...?
Tycker absolut du ska fortsätta med denna!

--- Slut citat ---

Tack Asti..
Stick och lugnare parti kommer att införas. Vad en "orgel med Leslie" är för nåt, vete tusan? Ett särskilt ljud eller?
Det ligger redan en syntslinga i reffen, men den kanske hörs lite dåligt? Men oavsett. Jag anammar Dina goda råd och ser vad som kan vara genomförbart..

Thank's pal...

--- Slut citat ---

Med "Leslie" menar jag ljudeffekten av roterande högtalarkabinett, som är vanligt
förekommande för hammondorgel. T.ex pluggen B4 har ju detta.

Tokai:
Har låten nåt namn? "Tänk om allt vore annorlunda?" kanske?
Sångljudet är intressant. Låter som om det kommer från ett litet hål i den kompakta ljudväggen.
Nämen, det är bara att fortsätta med fler verser och kanske ett mellanspel. Möjligtvis kan jag tycka att låter lite grötigt om kompet, mer distinkta gitarrfigurer kanske vore nåt?

hogge:

--- Citat från: asti skrivet 10.02.2011, 14:27:27 ---Med "Leslie" menar jag ljudeffekten av roterande högtalarkabinett, som är vanligt
förekommande för hammondorgel. T.ex pluggen B4 har ju detta.

--- Slut citat ---

Ok.. Då är jag med.. Tack för tips!

--- Citat från: Tokai skrivet 10.02.2011, 14:42:57 ---Har låten nåt namn? "Tänk om allt vore annorlunda?" kanske?
Sångljudet är intressant. Låter som om det kommer från ett litet hål i den kompakta ljudväggen.
Nämen, det är bara att fortsätta med fler verser och kanske ett mellanspel. Möjligtvis kan jag tycka att låter lite grötigt om kompet, mer distinkta gitarrfigurer kanske vore nåt?

--- Slut citat ---

Tjena Tokai och tack för Dina synpunkter..
Näe.. Låter saknar ännu namn - men jag får "hitt på nå"  :P
Vad gäller sångljud med mera, så vet de flesta här på KR att jag inte behärskar detta med mixning (och kommer heller aldrig att göra) så jag skruvar lite här och där.. På sången ligger en compressor samt ett chorus.. That's it (om jag minns rätt?). Att kompet ses som grötigt kan nog stämma.. Jag har inte så bra lyssning, men allt är gjort i rasande takt utan några större kvalitetskontroller... Jag är ju sån tyvärr.. 
:lol:

Ny version (dock fortfarande en slask)
Jag är tyvärr inte så bra på stick och såna grejer.. Refränger tycker jag mig få till rätt hyfsat, men resterande delar såsom inledning, avslut, stick och andra avancerade grejer är min Akilleshäl tyvärr.. Får träna på det där lite..
Men men.. Vi får se om Freddy orkar fortsätta hjälpa mig även fortsättningsvis?

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Sprutan2_2011-02-08.mp3[/mp3]

bjurte:
Nämen titta vem 'katten släpat in'  ;) (he-he,har själv oxo varit totalt frånvarande från KR sista halvåret,fast av andra anledningar.)
Jorå nog låter det som en typisk 'HOGGEZ' låt
Lite jämntjock och lite ryckig trummrythm kanske,men om man skalar av allt och lyssnar på melodier/harmonier så låter det
riktigt bra och ganska typiskt för herrn..
Kör så det ryker.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion