Forum > Demolåtar

Hogge - "Om allt vore annorlunda".. Ny mix av Freddy!

(1/4) > >>

hogge:
LÅTNAMN: "Om allt vore annorlunda"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3:44
KOMPOSITÖR: Text & Musik: Hogge, producerat & mixat med mera: Freddy
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: MP3

Tjena, hejsan..
Har helt saknat tid & inspiration sedan jag började mitt nya jobb i september.. Har försökt komma igång, men tyvärr utan framgång..
Men så igår.. Igår kväll satte jag mig med gitarren i soffan och tänkte: "ska jag fortsätta kämpa för att låta som Hoggez, eller ska jag hitta på nåt nytt?"

Så kom det....

Nu, mina vänner, blir det pop här.. En liten slaskis på svenska..

Tror Ni detta kan bli nå't?? Jag är tyvärr inte så bra på stick och såna grejer.. Vi får se om Freddy orkar fortsätta hjälpa mig med såna detaljer...

Ursprungsidé:
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Sprutan2_2011-02-08.mp3[/mp3]

Freddys produktion & mix:
[mp3=200,20,0,]http://www.lindbergmusic.se/Hoggez_-_Om_Allt_Vore_Annorlunda_mix1.mp3[/mp3]

equality:
Ja, din stil känner man igen direkt med känsla för hook, slagfärdig refräng och dessutom en infernalisk rockröst. Så är de även med denna. Gillar synthslingan och texten. Tycker väl inte denna sticker ut från det jag hört av dig annars men väl värd att bygga vidare på. Antar att den skall förlängas med ett stick och solo?

hogge:
Oj va jag har saknat Er känner jag...  :(
Förhoppningvis kommer jag nu att få lite mer tid för musik och därmed KR.. Det ser så ut, men man ska aldrig ropa hej förrän man "kastat ett glashus över ån"..

Men åter till ämnet!

TACK SNÄLLA UNDERBARA EQUALITY... Du är alltför vänlig, men jag är tillika djupt tacksam för Dina vänliga ord..

MaxB:
Just ja, den här rösten har jag inte hört på ett tag. Bra sound även om det i mina öron inte är världens mest spännande låt. Jobba vidare på den. Och välkommen tillbaka!

asti:
Låter bra tycker jag! Speciellt refrängen! Bra sång och text!
Kunde tänkt mig synthslingan som distad elgitarr i stället för att behålla en lite "tuffare" stil.
Utveckla gärna med ett stick och lägg ev in ett lugnare parti för att bygga upp igen på slutet!
Kanske en orgel med leslie för att fylla ut ytterligare i refrängen alt en kör...?
Tycker absolut du ska fortsätta med denna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion