Forum > Demolåtar

Hogge - "Om allt vore annorlunda".. Ny mix av Freddy!

<< < (3/4) > >>

equality:
Klart förbättrad med förlängning och mellanparti. Gillas!

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 11.02.2011, 15:19:35 ---Nämen titta vem 'katten släpat in'  ;) (he-he,har själv oxo varit totalt frånvarande från KR sista halvåret,fast av andra anledningar.)
Jorå nog låter det som en typisk 'HOGGEZ' låt
Lite jämntjock och lite ryckig trummrythm kanske,men om man skalar av allt och lyssnar på melodier/harmonier så låter det
riktigt bra och ganska typiskt för herrn..
Kör så det ryker.

--- Slut citat ---

Tjena kompisen  :lol:
Länge sen sist....
Tack för vänliga ord.. Men lustigt är ju att jag själv tyckte mig ha tillverkat nå't helt nytt här - helt ny stil liksom - också visar det sig att den enda förändringen är språket 
:wacko:
Men jag är rätt nöjd ändå. Jag gillar ju Hoggez-soundet så, hehe...

Kanske Du kan ställa upp och producera lite förresten - Freddy har sagt upp sig  :P

Tack igen min vän!

--- Citat från: equality skrivet 11.02.2011, 15:27:18 ---Klart förbättrad med förlängning och mellanparti. Gillas!

--- Slut citat ---

Tack snälla... Det finns en hel del kvar att göra.. Är inte ens säker på om jag tycker det är en bra låt - förutom refräng & stick (vilket jag gillar skarpt)... Men vi får se vad det blir av det hela..

hogge:
Meckat lite.. Ny version inlagd nu!

robblar:
Jeg holder med i at dette høres "Hoggez" ut.

Men: Svensk sang gir det en "ny dimensjon" etter min mening, og jeg får helt andre assosiasjoner når jeg hører på det.
Litt "god gammeldags svensk punk" vibes. Heheh. Så kan man diskutere om det er bra eller ikke, men jeg synes det er skitbra  :)

-Robert

equality:
Fascineras hur du bryter av så snyggt in med refrängen i annan tonart. Denna mix låter väldigt basig och hårt komprimerad men du vill kanske ha den så? Snygga synthtoner i sticket och i outrot. Börjar låta klar. Bra jobbat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion