Forum > Demolåtar

equality - Kom tillbaka

<< < (3/9) > >>

bow35:
Jättefin visa. Får mig att tänka på min gamla flickvän Ute. Hon slängde ut mig för 16 år sedan. Tänker på henne ibland fast jag vet inte var hon håller hus idag.

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 30.01.2011, 12:42:04 ---MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu).  :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte.  :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar!   -_- :D Kul det kanske går hem ändå. 

--- Slut citat ---

låten fastnar i huvudet och kärleken leker man inte med hur som helst. Med all respekt ska du inte banalisera ett så väsentligt ämne med trams om en skön sommar. Det är två helt väsenskilda världar. Jag har dock svårt med motpolerna - skön sommarmelodi och tung text.

equality:

--- Citat från: bow35 skrivet 30.01.2011, 13:08:51 ---Jättefin visa. Får mig att tänka på min gamla flickvän Ute. Hon slängde ut mig för 16 år sedan. Tänker på henne ibland fast jag vet inte var hon håller hus idag.

--- Slut citat ---
Tack Henrik! Tufft att bli utslängd. Det var nära ögat för min del också. 50% av alla par skiljer sig men snart måste man väl hålla ihop för att klara elräkningen.

--- Citat från: MaxB skrivet 30.01.2011, 13:21:55 ---
--- Citat från: equality skrivet 30.01.2011, 12:42:04 ---MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu).  :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte.  :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar!   -_- :D Kul det kanske går hem ändå. 

--- Slut citat ---

låten fastnar i huvudet och kärleken leker man inte med hur som helst. Med all respekt ska du inte banalisera ett så väsentligt ämne med trams om en skön sommar. Det är två helt väsenskilda världar. Jag har dock svårt med motpolerna - skön sommarmelodi och tung text.

--- Slut citat ---

Kär lek som sagt... Jag förstår hur du menar med melodi och text. Fascinerande, jag har aldrig uppfattat det så. Tur och kul att vi alla är olika
fast på olika sätt.  :D Nu tycker jag inte för det att sommarmelodier är trams. Taube har ju en hel skattkista full.

edit: lade upp texten för att inte låten skall missförstås som sommarvisa   :D

MaxB:
Tungt bra text!
Nu ska jag inte spamma din fina låttråd mer!  :D

jonnerstone:
Jag förstår inte var MaxB får sommarkänslan ifrån, jag tycker melodin dryper av vemod och texten sitter således som handsken. Jag blir verkligen hänförd. Snyggt gitarrspel samt bas och trummor. Sången ligger även den på plussidan men bör kanske putsas till här och där med lite omtagningar.

Håller med MaxB och Asti om att ett litet kort stick i mitten skulle sitta fint. Håller även med Asti om att ett snyggt piano som ligger på lösa toner eller brutna ackord skulle vara vackert. Isf hade jag introducerat pianot i sticket som sen får följa med låten ut.

Najs  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion