Forum > Demolåtar
equality - Kom tillbaka
Dividend:
Gillar. Det brusar lite här (?)..
Funkar med den vardagliga texten och sångstilen.
MaxB:
Ja min känsla är något man hör i radion på sommaren och då man hör det på vintern minns man sommaren med värme. Jag har inte lyssnat på texten men uppfattade att den inte var glad utan kände saknad "Kom, kom, kom, kom tillbaka" sitter kvar i huvudet efter en lyssning.
Hur var det nu då?
1) En skön sommarlåt 2) borde handla om sommaren: "- Kom, kom, kom, kom tillbaka (kära sommar)" eller något i den stilen.
Handlar texten om något annat? Hmm :wub:
Fan, nu lyssnar jag en gång till för att höra texten. Kan du inte skriva en enkel banal, glad och lycklig text istället? Som handlar om sommaren!
Mycket skön, luftig mix med lyssning i mina lurar.
asti:
Snyggt gitarrspel och fin, klar mix.
Sången är lite osäker på några ställen, t.ex "...sorgen drivits ut", men det är som du säger en tidig skiss.
Skulle gärna vilja ha med lite av det fina pianospel du brukar ha med i dina låtar. :)
Kanske en kör på "Kom, kom, kom....." ? Ett stick som bromsar upp och tar sats igen vore nog inte dumt!
En låt med mysig, avkopplande atmosfär!
equality:
Divid: När instrumenten på slutet ska klinga ut avslöjas obönhörligt allt brus från apparater, datorfläktar, stolsknarr, hörlursläckage, hicka och snörvlingar...och gud vet vad. Säkert det du hörde och inte visparna. Kul att det funkar såhär men låten bör förlängas och texten bearbetas. Thnx Divid.
MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu). :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte. :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar! -_- :D Kul det kanske går hem ändå. :)
equality:
asti: Bra synpunkter! Sången blev i stort en tagning och luften tog nog slut där du nämner. Har ju haft en massa piano på låtarna och det vore kul att testa nåt annat - munspel kanske. Taxam för bra idéer om stick och körer. Thnx asti!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida