Kontrollrummet

equality - Kom tillbaka

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tidig skiss som skulle ha kunnat kommit snäppet längre om inte det förbenade Sonar fick för sig att det var en tempoändring efter ungefär halva låten.  :blink: Kunde inte begripa varför det inte gick att få saker och ting att gå i takt. Nu fick jag göra om en stor del av gitarrkompet och det gick lite snabbt och blev därefter. Men innan jag kom på vad som var felet hann jag skriva i Cakewalkforumet om "a serious bug"... :mellow:
En enkel visa som säkert låter som mycket annat. Behövs ett stick? (vill gärna ha den enkel) Solo? Munspel-? Gitarr-d:o??



110222: Ny version med stick, piano, ny sång lite ändrad text mm. Bättre? Sämre?

Det är inte ofta man har för mycket text till en låt men här glömde jag helt sonika bort en vers!
Nog lika bra det då låten säkert hade blivit för lång och tjatig.




Jag har inget för att önska att du skriver
Jag har inget för att söka till din famn
Fast såren läker är jag ofta där och river
När jag viskar för mig själv ditt vackra namn

Men om du kom, kom, kom, kom tillbaka
Om du stod där i dörren som förut
Skulle jag ta din hand och det enda raka
var att krama dig tills sorgen ebbat  ut

Jag har inget för att hoppas på försoning
Jag har inget för att titta åt ditt håll
Med ditt foto kvar i trappen i min boning
Det enda leende jag får har mist sin roll   

Men om du...
   

Vi kan träffas i september
När luften klarnar över öde stränder
Där vågorna aldrig sköljde bort våra spår
Innan fåglarna flyttat till sydligare länder
Innan dagar läggs till veckor läggs till år
 

Jag skulle gärna vilja veta hur du har det
Jag skulle gärna kunna fråga hur du mår
Jag kanske aldrig grubblar färdigt över svaret
Och ibland skyms ännu sikten av en tår

Men om du kom, kom, kom, kom tillbaka
Om du stod där i hallen som förut
Skulle jag ta din hand och det enda raka
var  att älska dig tills tiden tagit slut


http://www.box.net/shared/lhpfzr3t26
« Senast ändrad: 23.02.2011, 14:21:45 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön men den blir lite enahanda efter ett tag så jag tror ett stick skulle lätta upp lite.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Thnx Eddi! Får bli nästa helg kanske då. Har ju lite av dina prylar att testa remix också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Mycket fint!
Vacker, luftig ljudbild!

Tack Emlan!   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar. Det brusar lite här (?)..

Funkar med den vardagliga texten och sångstilen.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja min känsla är något man hör i radion på sommaren och då man hör det på vintern minns man sommaren med värme. Jag har inte lyssnat på texten men uppfattade att den inte var glad utan kände saknad "Kom, kom, kom, kom tillbaka" sitter kvar i huvudet efter en lyssning.

Hur var det nu då?

1) En skön sommarlåt 2) borde handla om sommaren: "- Kom, kom, kom, kom tillbaka (kära sommar)" eller något i den stilen.

Handlar texten om något annat? Hmm  :wub:
Fan, nu lyssnar jag en gång till för att höra texten. Kan du inte skriva en enkel banal, glad och lycklig text istället? Som handlar om sommaren!

Mycket skön, luftig mix med lyssning i mina lurar.
« Senast ändrad: 30.01.2011, 12:28:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Snyggt gitarrspel och fin, klar mix.
Sången är lite osäker på några ställen, t.ex "...sorgen drivits ut", men det är som du säger en tidig skiss.
Skulle gärna vilja ha med lite av det fina pianospel du brukar ha med i dina låtar.  :)
Kanske en kör på "Kom, kom, kom....." ? Ett stick som bromsar upp och tar sats igen vore nog inte dumt!
En låt med mysig, avkopplande atmosfär!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Divid: När instrumenten på slutet ska klinga ut avslöjas obönhörligt allt brus från apparater, datorfläktar, stolsknarr, hörlursläckage, hicka och snörvlingar...och gud vet vad. Säkert det du hörde och inte visparna. Kul att det funkar såhär men låten bör förlängas och texten bearbetas. Thnx Divid.
MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu).  :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte.  :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar!   -_- :D Kul det kanske går hem ändå.  :)
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
asti: Bra synpunkter! Sången blev i stort en tagning och luften tog nog slut där du nämner. Har ju haft en massa piano på låtarna och det vore kul att testa nåt annat - munspel kanske. Taxam för bra idéer om stick och körer. Thnx asti!   
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Jättefin visa. Får mig att tänka på min gamla flickvän Ute. Hon slängde ut mig för 16 år sedan. Tänker på henne ibland fast jag vet inte var hon håller hus idag.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu).  :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte.  :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar!   -_- :D Kul det kanske går hem ändå. 

låten fastnar i huvudet och kärleken leker man inte med hur som helst. Med all respekt ska du inte banalisera ett så väsentligt ämne med trams om en skön sommar. Det är två helt väsenskilda världar. Jag har dock svårt med motpolerna - skön sommarmelodi och tung text.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefin visa. Får mig att tänka på min gamla flickvän Ute. Hon slängde ut mig för 16 år sedan. Tänker på henne ibland fast jag vet inte var hon håller hus idag.
Tack Henrik! Tufft att bli utslängd. Det var nära ögat för min del också. 50% av alla par skiljer sig men snart måste man väl hålla ihop för att klara elräkningen.

MaxB: Låten handlar om det ytterst originella ämnet kärleks(sorg - men det är bättre nu).  :rolleyes: Har alltid varit en sucker för glada melodier med sorgsna texter. Blir nån konstrast där.. ja jag vet inte.  :huh: Nej jag ändrar inte ämnet till sommar!   -_- :D Kul det kanske går hem ändå. 

låten fastnar i huvudet och kärleken leker man inte med hur som helst. Med all respekt ska du inte banalisera ett så väsentligt ämne med trams om en skön sommar. Det är två helt väsenskilda världar. Jag har dock svårt med motpolerna - skön sommarmelodi och tung text.

Kär lek som sagt... Jag förstår hur du menar med melodi och text. Fascinerande, jag har aldrig uppfattat det så. Tur och kul att vi alla är olika
fast på olika sätt.  :D Nu tycker jag inte för det att sommarmelodier är trams. Taube har ju en hel skattkista full.

edit: lade upp texten för att inte låten skall missförstås som sommarvisa   :D

« Senast ändrad: 30.01.2011, 14:09:05 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tungt bra text!
Nu ska jag inte spamma din fina låttråd mer!  :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag förstår inte var MaxB får sommarkänslan ifrån, jag tycker melodin dryper av vemod och texten sitter således som handsken. Jag blir verkligen hänförd. Snyggt gitarrspel samt bas och trummor. Sången ligger även den på plussidan men bör kanske putsas till här och där med lite omtagningar.

Håller med MaxB och Asti om att ett litet kort stick i mitten skulle sitta fint. Håller även med Asti om att ett snyggt piano som ligger på lösa toner eller brutna ackord skulle vara vackert. Isf hade jag introducerat pianot i sticket som sen får följa med låten ut.

Najs  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB: Du får spamma hur mycket du vill!  ;) Tnx.
Jonnerstone: Nice comments och bra tankar om stick med piano. Jag skall försöka. Bara det att det är svårare ju längre tid det går när man mentalt har släppt låten. (Kommer inte på något mindre högtravarande sätt att uttrycka det.) Sången och texten skall jag helt klart slipa på. Håller med om att "duriga" låtar visst kan vara vemodiga och tänker bl a på Dagebys musik till Ett anständigt liv och det finns ju en massa andra exempel. Stort tack J-stone!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Den tar ungefär en halv sekund innan man hör att det är du som har gjort det här, och det menar jag som något positivt. :)

Snygg låt som låter helt oklanderligt. Alla instrument sitter som en smäck i den luftiga ljudbilden, det låter så bra att det skulle kunna vara plockat från en färdig visproduktion. Sångreverbet är en liten detalj som jag uppskattar. Ett reverb kan vara så fel, och som här: så rätt. En förlängning av röstens ton och inte nån slags smink.

6.0 för det tekniska således. Vad blir det för kompositionen då? Ja, det stannar vid 4,5. Det blir en lite anonym låt som den är nu. Refrängerna är tydliga men lyfter inte riktigt låtens intensitet.
Där vi 1:36 skulle det vara något annorlunda som händer, om det så bara vore en konstpaus bestående av ett utslag och lite tystnad. Men nu tuggar det bara på, som att det finns en iver att berätta resten.
Solot kommer in snyggt men låter lite tunnt när borduntonerna i grundkompet försvinner. Skulle nog ha varit något annat instrument som spelade solot, eller en gnolande Emla. :)
DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Rattlet: Välformulerat expertutlåtande som alltid! Tackar för det. Ja, man kan "komma undan" med en medelmåttig komposition genom ett bättre arr och ljudbild och ibland är musiken en plattform för texten snarare än tvärtom. Här finns inte ett enda ovanligt ackord eller harmoniföljd, musiken blir lite inställsam och durig för att det ligger en vädjan i texten (som en klapp på kinden för att hon skall komma tillbaka) förhoppningsvis utan att tappa i trovärdighet. Utan att vilja sönderanalysera kan jag sammanhanget inte låta bli att tänka på hur språkmelodi påverkar hur vi uppfattar underliggande budskap. Om en norrman (ursäkta ydderF och Robblar!) säger ”jeg er så deprimert” kan det för en svensk, som (bara) hör den "glada" intonationen, tappa i trovärdighet.  Och kanske ligger MaxB:s invändningar inom det området.
Till själva låtbygget då: Konstpausars dramatiska effekt för att få lyssnaren att verkligen lyssna är verkligen effektivt och det har jag jättedålig känsla för. Det skulle jag vilja utveckla. Du kommer här med ett jättebra tips. Förmodligen förutsätter det ändå en dramatisk vändning i berättelsen liksom om man skulle peta in ett stick i moll för att skänka låten en välbehövlig variation. Jag vet inte om jag är beredd att göra det på bekostnad av den vädjande texten. Dylan (utan någon som helst jämförelse i övrigt!) är ju fantastisk på att mala samma melodi i vers efter vers utan ens en refräng, stick eller tonartshöjning. För mig snarare stärker detta hans berättelser då han väljer bort sådant som kanske skulle uppfattas som effektsökeri. Tänker på låtar som Desolation Row, Visions of Johanna, Positively 4th Street, Mr Tambourine Man m fl. Kan ju vara kul att åtmisntone i DET sammanhanget vara i gott sällskap.   :)
Emlan, ja gärna!!  :)
« Senast ändrad: 31.01.2011, 10:46:25 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Fin sak håller inte med om sången den funkar bra och ger precis rätt innebörd åt texten om man kan säga så. På sina ställen i melodin kanske jag skulle valt andra toner men jag förstår balansgången att försöka undvika sånt som redan är gjort både rent melodiskt samt för att skapa nytt/ta en tradition vidare/bryta ny mark. I refrängen kanske kör, stämmor, sköna kvinnoröster, lite mer intensitet/power så tror jag inte känslan av upprepning skulle uppstå överhuvudtaget. Vill tillägga att jag inte tycker att detta skulle vara ett problem, låten funkar bra tycker jag.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Håller väl också med om att låten kanske skulle behöva klinga av några gånger, en liten kort paus markerad med en mjuk crashcymbal.
Sen kanske introducera en ny (el) gitarr senare in i låten, som spelar lite annorlunda.
Annars en som vanligt bra equality-låt. Intressant dina åsikter om text kontra musik. Kanske en egen tråd om det?


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kanon! Rakt igenom. Hit-potential, just i den sentimentala årstid vi just nu lever igenom.
Låten lever i sig själv och kommer säkert att bli mer levande ju mer du spelar den. Skulle gärna vilja spela den själv, på mitt sätt.  :P

Ge ut den!!! (Om den inte redan är på G ?)
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ett reverb kan vara så fel, och som här: så rätt. En förlängning av röstens ton och inte nån slags smink.
JA! Väldigt bra uttryckt så som jag också tycker. Brukar predika skillanden mellan mängd och längd på reverb. Dom flesta säger bara "för mycket" eller "för lite". Jaha, av vadå. Bra formulerat!

Väldigt bra låt. Mycket har redan sagts och jag stryker under vad jag tycker är viktigt:

Konstpaus in till ett mollstick låter bra.
Som löses upp i ett mjukt pianosolo kanske.

Samt stillsamt piano i kompet också.

Fint!!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Har varit lite frånvarande å missat denna. Ja man hör ju vem som gjort detta stycke - kvalité rakt igenom.
Har faktiskt inget neg att säga! Så en ryggdunk till dig.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad robblar

  • Pang pang
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 549
  • Slaskis
    • Visa profil
    • BLiB.no
Jeg liker dette her. Bra låt.
Du har et lite dunk på 92 sek som har skremt meg til å snu meg to ganger nå (sitter med lurar)!   :)

Interessant tråd også!

-Robert


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Burnin Sven: Ursäkta sent svar! Denna låt bryter ju inte ny mark precis. Antar att man tonmässigt skall kryssa mellan skären för att det inte skall låta alltför bekant men kan inte säga att  jag gjort det medvetet. Tackar för lyssning och tips!
Tokai: Kul att du tycks gilla låten. Tyckte text och musik kom till i någon slags samklang här och det är alltid svårt att gå tillbaka när järnet har svalnat men skall försöka. Du är ju duktig på konstpausar i din musik och jag skulle vilja lära mig. Thx T!
Angrod: Du får gärna spela denna, sånt är inspirerande. Bara det att den är ju inte riktigt klar ännu. Hoppas på en fortsättning. Trodde det skulle bli i helgen men det gick inte. Glad att du gillar detta men hit vet jag inte... Stort tack för lyssning och välvillig kommentar!'
Wernborg: Reverb är en vetenskap i sig (tydligen). Kul att det verkar stämma här. Piano tycks flera föreslå och jag tar till mig det. Stort tack!
Gurano: Ryggdunk är bra särskilt när man satt i halsen vilket det ibland låter som när jag sjunger. Kul att du gillar. På tal om co-lab vore det intressant med nån av dina flådiga guror här, kanske kan återkomma.
robblar: Mange takk! Ska kolla skramlet vid 92. Förmodligen den hafsigt pålagda kompguran i andra halvan där jag tydligen inte tagit bort ett taktbyte.  :huh: Jobbar på en förlängning med stick och piano med granskning under lupp av de gamla tracksen. Då skall allt skräp bort!  -_- :)
« Senast ändrad: 07.02.2011, 15:03:52 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Grunnat lite på ändringar och till slut till skott. Tack för alla bra förslag som jag tog till mig, förhoppningvis till en bättre version.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Fin liten visa detta.. Tycker att Du tagit till Dig (vad jag förstår av lyssningen) de tips Du fått på ett vettigt sätt.
Gitarrspelet är som vanligt avundsvärt - Med beröm godkänt!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
Jättefint! Sticket sticker väl inte ut precis, men passar bra in!  :)
Det enda negativa jag reagerade på var ett något för hårt anslag på pianot.
Kanske någon liten "fill" eller variation på trummorna.....
Väldigt fin mix och ljudbild totalt.
« Senast ändrad: 22.02.2011, 16:07:31 by asti »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fin liten visa detta.. Tycker att Du tagit till Dig (vad jag förstår av lyssningen) de tips Du fått på ett vettigt sätt.
Gitarrspelet är som vanligt avundsvärt - Med beröm godkänt!

Tack för det betyget! Jag tycker det har varit många bra tips här. Ville hålla den enkel och förhoppnings omedelbar.
Vad gäller pianoklinket har jag haft svårt att få till enhetliga figurer mellan sångsstroferna och de mellanrummen var inte heller särskilt långa!  :blink:

Jättefint! Sticket sticker väl inte ut precis, men passar bra in!  :)
Det enda negativa jag reagerade på var ett något för hårt anslag på pianot.
Kanske någon liten "fill" eller variation på trummorna.....
Väldigt fin mix och ljudbild totalt.

Tack för ditt säkra öra! Måste se över trummorna och pianots velociteter och en del plink jag skulle vilja ändra på.  Som sagt, ville inte försöka mig på några större utvikningar, om jag nu hade fixat det (tveksamt) hade det kanske förtagit intrycket av "en enkel visa" som Hogge skrev. Ville gärna ha den på den nivån. Kul att du tyckte det funkade.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tack för det betyget! Jag tycker det har varit många bra tips här. Ville hålla den enkel och förhoppnings omedelbar.
Vad gäller pianoklinket har jag haft svårt att få till enhetliga figurer mellan sångsstroferna och de mellanrummen var inte heller särskilt långa!  :blink:
Vet Du - Du får fast anställning i Hoggez när som helst.. Ska vi säga så  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vet Du - Du får fast anställning i Hoggez när som helst.. Ska vi säga så  :lol:


Så säger vi!  :D
« Senast ändrad: 27.02.2011, 19:43:17 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
fint gitarrspel,,
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det här tyckte jag var väldigt fint. Hur har du gjort basliret? Att arr och låt är så sparsmakat är perfekt, det understryker känslan i texten. Den känns nog lite för kort ändå... Det känns som att det avslutande instrumentalpartiet borde vara ett mellanspel, sen skulle det sitta fint med en en till vers och en till refräng. Om man kan ta till sig den här fina känslan vill i alla fall jag behålla den en stund till. Sen kan man lyssna på annat med mer stick och olika gremaljer.  <_<

Fan jag blev lite tårögd... Väldigt fint ur hjärtat. Vad finns det för nåt förutom kärleken att sjunga om?  :wub:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
fint gitarrspel,,

Tack mixuz. Hur skulle det då inte ha låtit med en Gibson...  ;) :)

Det här tyckte jag var väldigt fint. Hur har du gjort basliret? Att arr och låt är så sparsmakat är perfekt, det understryker känslan i texten. Den känns nog lite för kort ändå... Det känns som att det avslutande instrumentalpartiet borde vara ett mellanspel, sen skulle det sitta fint med en en till vers och en till refräng. Om man kan ta till sig den här fina känslan vill i alla fall jag behålla den en stund till. Sen kan man lyssna på annat med mer stick och olika gremaljer.  <_<

Fan jag blev lite tårögd... Väldigt fint ur hjärtat. Vad finns det för nåt förutom kärleken att sjunga om?  :wub:

Basen är faktiskt en samplad kontra (midi).
Lite kort ändå? Hade ytterligare en vers, som jag inte tyckte tillförde nåt. Fick tips om stick här i tråden och jag tycker allt att det tillför men ett mellanspel också kanske, hade funderingar på munspelssolo men kan inte spela det. Fin feedback, Håkan. Tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Citera
Tack mixuz. Hur skulle det då inte ha låtit med en Gibson...  Wink smile

haha..   :D  ja säg det...?
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa