Kontrollrummet

equality - Kom tillbaka

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Tokigt bra EQ....du har bra pli på både fingrar och på text måste jag säga!! Kan inte önska mig så mycket mer!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Ja, det här är riktigt bra....du har lyrikens gåva och därtill ett gitarrspel som är sällan man hör nu för tiden....riktigt bra går rätt in utan omvägar....
Allt gott karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Jay Thomas

  • Gäst
Fint och finstämt! :)
Gillar ditt gitarrplock och det rena ljudet du oftast har! :) Ola Magnell kommer jag att tänka på lyssnandes på denna.
Åker ner i EQ-mappen.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Yes, med nya sticket blev det finemang! Det gör mycket för resten av texten också, som en drömsekvens som bryter av den lämnades vardagsältningar. Harmonierna och pianospelet är verkligen så rätt.

Jag gillar det här, och den känns helt färdig för mig. Hör inga brister i gitarrspel eller något annat heller. Den platsar på LP:n, förlåt, albumet ska det vara. ;)
DON'T PANIC


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jag lade märke till själva låten först halvvägs inne i låten. Först lyssnade jag bara på hur kanonbra detta låter... Som sagt, först halvvägs in i låten märkte jag att där faktiskt fanns en text och en melodi också å sen när jag lyssnade lite till så.... ja, va kan man säga, Me like :)



Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Droppar Stigar(6)-tråden... Fick ett än mer komplicerat förhållande till denna gamla skåpmat efter fiaskot i lördags. Den, version 6, (det blev alltså 7 med Vacums! inga stigar väsnas verre) har idag också för mig en obegriplig basfigur. Fattar inte hur jag kunde spela så. Man har lärt sig en del på KR. Jag drog den ju långbänk här (2007/2008) och fick en massa bra tips och råd då och det är jag mycket tacksam för! Vacums bas- och Jan Johanssonlir på pianot, som du skriver Rattlet, gav den rätt kostym även om det hade varit intressant att fullfölja nån slags folkmusikversion med rätt instrument (och spel!). Kul associationer Rattlet till literaturläraren och Ö:na är de lyten man får dras med här på slätta. Tycker också guran låter klarare i den versionen. Hoppas jag får chansen och förtroendet dra igenom den med dig bättre repad från min sida nån gång igen ("hemma går det ju"). Satte dessutom dottern på det hala genom att "spela" den i E. Hon har spelat den i D. Ja, ja, bla, bla, nog med bortförklaringar, så kan det gå...

                                --------------------------------------------------

Den här låten, Kom tillbaka, vill jag jobba vidare med. Gillar inte min sång. Funderar på att fråga Åsa om hon inte för upptagen. Sjunger dessutom "önska" två gånger och sticket blev rörigt. 

Bengan_gbg: Tack för det Bengan! Nån verre till lär det bli.
karl: Känner ju mig ganska hemma i genren och det finns nog en del från förebilder som spökar. Thnx!
JT: Om än senkommet så: Välkommen tillbaka! O M gillas skarpt och jag har säkert lånat ett och annat av den gamle (nåja) mästaren. Tack!
Rattlesnake: Som sagt lite mer fix innan LP:n.  :P  Intressant skrivet om sticket, lite drömskt ville jag ju få till det. Kul att det verkar funka så. Stort tack för alltid kul och välformulerad feedback!
spacetrucker: Tackar särskilt! Inte helt nöjd som sagt men hoppas få den dit. 
« Senast ändrad: 01.03.2011, 23:11:44 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves