Forum > Demolåtar

Dividend -intro c

<< < (2/6) > >>

Dividend:

--- Citat från: Lazarus skrivet 26.01.2011, 22:57:34 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 26.01.2011, 22:29:08 ---
Ja, orkestern är snortajt :D mellan grupperna, MEN INTE inom.

--- Slut citat ---

Jag menar inte att det är för tajt. Jag menar mer att tempot borde vara mycket mer flytande (om du förstår vad jag menar).

Tack för välkomnandet förresten.

/Lazarus

--- Slut citat ---

Hehe, då förstår jag inte. Tajt för mig är att spela ett instrument så det låter "total-kvantiserat", typ som Yngwie.
Jag har ändrat tempot rejält på tempospåret, för mycket?

Fattar bara inte vad flytande betyder vad gäller tempo? Vatten är flytande. Man kan ju "frasera" tempo för att ge ett mänskligare intryck förstås, kanske så du menar? :)

Varsågod.

Lazarus:
Ok. Begreppsförvirring.

Tight, för mig, betyder att 2 eller flera personer är samspelta. Tempot kan ju sedan skifta uppåt och neråt fast dom fortfarande är tighta.

/Lazarus

Dividend:
AHa. Då förstår jag!

Det är ju så. Helt klart, på ställen så spelar olika instrument med vitt skilda attack osv, det är ett ständigt problem :)

Tack för utredningen!

Gurano:
Ett ganska typiskt Divid-verk i mina öron, värt att jobba på, men det första som slår mig är att det titt som tätt distar.

Gurano

Dividend:

--- Citat från: Eddi skrivet 26.01.2011, 22:50:56 ---Back to rootes känns det som men utan kineseriet bra bra - spännande mörka grejor även om början var lite väl mörkt uppblandningen av dur och moöö känns fint. Det är bra Per bygg vidare på denna.

--- Slut citat ---

Kul att det funkar. :) Det är lätt att inte låta kines, bara att använda alla 7 noter i skalan. ;) Tycker alla andra borde använda 8 nån gång, för att få lite nya perspektiv på tillvaron :)

Tack för upppiggande ord.

Gurano: Det är säkert väldigt typiskt. Disten skall fixas! Tack för påpekandet och lyssningen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion