Forum > Demolåtar

Dividend -intro c

<< < (6/6)

Dividend:

--- Citat från: Larsson skrivet 20.02.2011, 19:46:16 ---gillar början mycket, håller med Lazarus om att kanske timpanin skulle bli mer levande framförd på frihand
väldigt mycket bas på dem åxo, kanske kunde tas ner ett snäpp..eller..hmm
äh det blir mäktigt när jag vänjer mig vid det

i övrigt skön musik, det flyter fram utan skarvar
gillart skarpt, men timpani början är höjdpunkten för mig
gott jobbat!

:)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar timpanipartiet. Rattle tyckte (ovan) att det borde klippas bort. :D

Kul att du gillade! :)

Dividend:
Tack för givande och konstruktiva tankar Max!

--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2011, 07:52:51 ---Timpani och jag blir inte vänner i introt. Den är mörk och mäktig men alla instrument befinner sig en bit ifrån mikrofonen utan gnistrande diskant och kanske är det därför som jag upplever att allt tillsammans med timpanin låter för dovt?

--- Slut citat ---

Säkert så, skall höja de basigaste timpanislagen en halv oktav eller så!

--- Citera ---Där efter 75 sekunder kommer en knappt märkbar övergång från moll till dur (?) som jag uppskattar mycket att den är så diskret som den är. En blyg skönhet liksom.

Trevligt med olika teman olika instrumentgrupper som spelar på olika delar av stycket.

--- Slut citat ---

Kul att "huvud"-partiet gillas! Jag älskar det själv :) Om man får skryta lite. ;)

--- Citera ---300 sekunder in låter det som bra bakgrundsmusik i en indianfilm men rösten som sjunger melodin är i mina öron för syntlik. Kanske attacken i den som skulle kunna ändras så att den låter bättre i mina öron. Eller något annat så att den låter mer som en röst, för det passar bra här.

--- Slut citat ---

Det är tänkt för kvinnlig sångerska, men den versionen läggs nog inte upp på kr, om hon sjunger in det. Av många orsaker. :)

--- Citera ---Kanske ska prova att ha något mer instrument som följer rösten (samma melodi samtidigt). Testa gärna med något eller några andra instrument, harpa med kort attack eller flöjt eller stråke? Sen kommer bläckblås och följer rösten, good. Och sen är det parallella melodier där sångrösten har en lugnare melodi. Bra känsla, bra tänkt!

--- Slut citat ---

Tack!

--- Citera ---Händer en hel del trevliga saker i stycket må jag säga!

--- Slut citat ---

Tack, men det kommer nog en avslutande kr-version 9. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion