Forum > Demolåtar

equality - Vid din sida

<< < (2/9) > >>

Eddi:
Nej nej orgeln ligger inte för högt helt wonderbaum och vilka palmsmear som sagt. Tyckte du missar lite i de allra första gitarrknorrarna och blev lite avantgardisk till dubbelkaggen i början men men man vänjer sig. En skön låt med EQ-signum med bra text och underfundiga harmonier kul kul kul :D

robc:
SKön låt, överraskande med orgelsolo ! kul, mer sånt !

robc

91:an:
Snyggt helt igenom utom möjligen tonarten som ligger för högt för sångrösten. Verkar vara skrivet för kvinnoröstläge. Jämför här med "Vinterdåren" där tonläget känns rätt, avslappnat och vilsamt, möjligen för lågt för att lägsta tonen ska komma med ;). Rytmspelet svängigt värre och härligt när så orgeln kommer in.

equality:
Dålig på att svara. Kommer! Ny version med kortare och tajtare(?) intro. Testade lite kör på slutet. Försökt rätta till bristerna.

equality:
mixuz: Kul! Tack!
'I'm not bob dylan but i never miss a beat, aint no philosofer, i dance in the street' Kul!  :D Nils Lofgren 1975? Bra låt!
Gurano: Lyft basen en aning. Hoppas det funkar.  :huh: Försökt sjunga om och AT-tweaka de värsta misshällighterna vad gäller sången och nu tycker jag guran låter lite ostämd också... f-n. Bra feedb G. Tack!
MaxB: Tack igen för tipset!  :)
asti: Fin låt Under the boardwalk. Är ju svag för motown. Justerat bas och orgel, förhoppningsvis till bättre  :huh: Orgeln är Natives B4. Jo, jag slirade där vid 14 sek, bortklippt nu. Sången ja, ett sorgebarn...
Eddi: Snällt att kalla det för avantgardism. Är ju jag som klantar mig. Antar att det var samma ställe som asti reagerade på. Kul att det verkar funka som låtidé.
robc: Kan ju bli lite överrumplande med stämningsbyten i låten men kul att du tycker funkar. En del ändringar i nya verren som sagt. Thnx robc!
91:an: Jo, har bara nån tonart som jag borde hålla mig till röstmässigt. En kvinnoröst på denna vore inte fel. Jo Vinterdåren blev lite låg i dubbel bemärkelse och att hitta den lägsta tonen är som att leta i en höstack, åtminstone för mig. Bra feedb och hoppas höra nåt från dig framöver! 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion