Forum > Demolåtar

equality - Vid din sida

<< < (3/9) > >>

MaxB:
Fan vilket skönt gung. Hör att du fixat med sången - absolut till det bättre! Den är bra och skulle kunna sänkas lite lite, i alla fall med den lyssningen jag har nu (hörlurar). Jag valde att inte kommentera sången förra gången...

Bra orgelspel också och skönt ackordsbyte i samband med att den kommer in.
Och sen tror jag på att sänka volymen lite på orgelsolot.
Det blir överraskande då det kommer in nu, även på grund av volymen, typ "var kom den ifrån?"
Lägg (med avsevärt lägre volym) ett palm smear-intro som fortsätter med ett stilla ackordkomp på orgeln redan vid 70-85 sekunder och tysta den sen, så vet man att den finns där och man får en liten teaser innan solot med ackordsändringen!

Nästa steg med B4:an är att ändra farten på Lesliet, under solots gång.
Har du labbat med det förut? Behöver du veta vad jag menar eller är du med på noterna?  :P

Gurano:
Hej
Nu ligger basen mycket bättre i nivå! men jag är lite splittrad.....tycker att allt sitter bra och har bra nivåer, men störs lite av att instrumenten är kraftigt panorerade åt olika håll, guran långt till vänster, orgeln lite åt höger, sången i ganska naken mitt/svagt till höger...ja så låter det i mina hörlurar i alla fall - det splittrar mig och jag vet inte om jag ska tycka om/inte tycka om :) Det mest påtagliga är vänsterguran.
Men om inga fler störs av det så är det nog jag som har fel ;)
Gurano

Gurano:
Hej igen
Efter ytterligare ett gäng lyssningar så kvarstår min splittring, men det kan vara så att guran inte är så mycket panorerad men att många andra instrument har tyngpunkt från mitten och vidare åt höger vilket ger känslan av att guran är ensam på vänsterflanken liksom...nu var jag väl hur otydlig som helst :D

Ha det gott
Gurano

equality:
MaxB: Håller med dig om orgeln. Kommer bara neddimpades från ingenstans. La in den lite försiktigt i refr innan solot. Testar det som "teaser"  :rolleyes: Kanske skulle ett smearande där? Den fick vara med lite under sista refr också. Jag kan ändra lesliehastigheten under solot men det finns bara två lägen på Natives B4:a och den långsamma blir man sjösjuk av.  :wacko: Bra tips Maxen, igen!
Gurano: Jag har också lite problem här med panorereringen. Tror det delvis beror på att guran är dubbeltrackad och fasförskjuten. Tror man upplever att vissa toner hamnar till höger och andra till vänster. Orgelns leslie oscillerar ju "ut i hörnen" också. Vet inte riktigt vad man skall göra åt det. Trummorna drog jag in panoreriengen på, bas och sång är stenhårt i mitten, iaf enligt mätarna.

Lite mer orgel i en ny version högst upp.

Gurano:
Äh strunta i mina tankar - för det låter bra hur som helst  :D
En sista ny tanke bara: tycker att orgeln bör höjas mellan 84-99 - den kan knappt förnimmas som det är nu.

Annars skitbra - du knåpar bra låtar!

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion