Forum > Demolåtar

equality - Vid din sida

<< < (6/9) > >>

Wernborg:
Stratan låter lite oförstärkt. Linead rakt in utan förstärkaremulering?
Lite otajt i riffet i introt vid 10-11 där det är som mest känsligt och naket i arret.

Känns lite som att sången ligger ovanpå resten rent ljudmässigt. Kanske för torr?

Vid höjningen? vid 100 så tappar låten basen som går upp i registret betydligt där. En oktav ner kanske?

Riktigt fin låt och bra bra riff. Paul Simon-ish låt. Mysig!

:)

Tokai:
Får lite känsla av en tidig Ry Cooder där i början, ja kanske hela låten Det här låter tajt - bra.
När orgeln kommer in svänger det till som tusan. Smart drag!
Det som konfunderar mig lite är trummorna. Ska det bara var hihat resp ridecymbal? För jag hör ingen baskagge eller virvel.
Nån sa basen också, att den ska upp lite. Tycker likaså. Är det en ståfela? Kanske bättre med en mer fyllig bas?

Och lägg nu inte ner nu när du så efterlängtad har kommit tillbaka!

Ola:
sitter och njuter och blir på glatt humör skön låt  :)

bra jobbat

Rattlesnake:
Skön ljudbild, stör mig inte på några konstiga panoreringar. Snyggt uppbyggd också med grejer som kommer in eftersom. Orgeln är bara Mums... Tycker som Gurano att den kunde få lite större plats innan solot.

Basen ligger lite för sig själv i ljudbilden. För mig får den gärna vara lite högre, och gärna lite smutsigare. En lätt overdrive gör att basen i de flesta fall gifter sig bättre med resten. Trevligt spelad är den definitivt.

Gillar sången och körerna. Du håller dig i ett register där din sång låter väldigt bra.

Emulator:
Såja. Jag kan tycke att guran känns "just a tad" ostämd i introt? Eller hör jag i hörse? :)

Annars bra. Sången kunde limmas ihop lite mer mixmässigt, nu ligger den liteovanpå/bredvid.

Ingen lätt sångövning heller detta! Det svajar lite om sången -förståerligt med tanke på melodin du skapat! Kanske pratsjunga i lite större utsträckning där det är de enorma skillnaderna i tonhpjd? Tycker å andra sidan att du fixar det med bravur, även om det ine heler skulle göra något med en mer spikad sångtagning.

Gillar verkligen reffarna mot slutet också, där låten plöjer på i nån slags riffbaserad paul-simonish (just som wernborg sa :) ) stil. Basen är inte någon plottrig sak som du undrar, men kanske lite tam? Tapehead eller overdrive på den så skrapar den lite mer :)

Den sångeffekt du har valt kunde kanske må bra av att skäras lite i diskant, det låter lite gammalt digitalreverb från 91, sådär "ringigt". Bara fila bort lite från säg 6 khz så brukar det lugna sig och låta varmare.

Överlag gillar jag allt, och det jag skrivit är egentligen mest petitesser. Som låt är den riktigt grym, toppklass!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion