Kontrollrummet

equality - Vid din sida

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Vid din sida
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: pop? muzak?
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2010-2011
FORMAT: mp3

Förhoppningsvis lite mer optimistisk än Vinterdåren. Sången måste putsas (kommer jämt igång för sent med sången). Kanske körer. Någon som vill köra? Mixen? Annat? 
Tack MaxB för "smeartipset" på elorgel!  :) Kul men kanske blev det för mycket av den varan?  

alt länk: http://www.box.net/shared/ug9liz8lrx

110131:
Ny version. Bättre?

Kommer vårsolen snart?
Pulsen stiger när vintern viker
Grubblandet tappar fart
Då motorn surrar och när däcken skriker:

att jag vill vara vid din sida
jag vill vakna i din famn igen
jag har tröttnat på att lida
jag vill ankra vid din hamn igen


Jo jag ser alldeles klart
fast kärleken kan ha suddig kontur
att detta kan vara en start
på blijetten som saknar retur

ja, jag vill vara vid din sida
jag vill vakna i din famn igen
jag tröttnat på att lida
jag vill ankra vid din hamn igen


« Senast ändrad: 01.02.2011, 00:13:11 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
rytmen är bra.. det låter tajt.
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En glad melodi. Man ler. Är inte basen lite lite låg?
Jo sången behöver slipas på. som du säger!
Ser med spänning fram emot en senare version då denna är schysst!

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Din "palm smear" är super!!!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Kom att tänka på Under the boardwalk när låten drog igång... :)
Klar, fin ljudbild, men basen kan nog höjas lite och orgeln ligger lite för högt.
Läcker orgel förresten, vad är det för plugg?
Gitarren låter lite knepig vid 14 sek, tappar bort mig i takten där.
Sången behöver putsas på, precis som du säger.
Den är lite osäker ibland och det finns en del ojämna nivåer.
Kul, positiv låt!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nej nej orgeln ligger inte för högt helt wonderbaum och vilka palmsmear som sagt. Tyckte du missar lite i de allra första gitarrknorrarna och blev lite avantgardisk till dubbelkaggen i början men men man vänjer sig. En skön låt med EQ-signum med bra text och underfundiga harmonier kul kul kul :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad robc

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 138
    • Visa profil
SKön låt, överraskande med orgelsolo ! kul, mer sånt !

robc


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Snyggt helt igenom utom möjligen tonarten som ligger för högt för sångrösten. Verkar vara skrivet för kvinnoröstläge. Jämför här med "Vinterdåren" där tonläget känns rätt, avslappnat och vilsamt, möjligen för lågt för att lägsta tonen ska komma med ;). Rytmspelet svängigt värre och härligt när så orgeln kommer in.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Dålig på att svara. Kommer! Ny version med kortare och tajtare(?) intro. Testade lite kör på slutet. Försökt rätta till bristerna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
mixuz: Kul! Tack!
'I'm not bob dylan but i never miss a beat, aint no philosofer, i dance in the street' Kul!  :D Nils Lofgren 1975? Bra låt!
Gurano: Lyft basen en aning. Hoppas det funkar.  :huh: Försökt sjunga om och AT-tweaka de värsta misshällighterna vad gäller sången och nu tycker jag guran låter lite ostämd också... f-n. Bra feedb G. Tack!
MaxB: Tack igen för tipset!  :)
asti: Fin låt Under the boardwalk. Är ju svag för motown. Justerat bas och orgel, förhoppningsvis till bättre  :huh: Orgeln är Natives B4. Jo, jag slirade där vid 14 sek, bortklippt nu. Sången ja, ett sorgebarn...
Eddi: Snällt att kalla det för avantgardism. Är ju jag som klantar mig. Antar att det var samma ställe som asti reagerade på. Kul att det verkar funka som låtidé.
robc: Kan ju bli lite överrumplande med stämningsbyten i låten men kul att du tycker funkar. En del ändringar i nya verren som sagt. Thnx robc!
91:an: Jo, har bara nån tonart som jag borde hålla mig till röstmässigt. En kvinnoröst på denna vore inte fel. Jo Vinterdåren blev lite låg i dubbel bemärkelse och att hitta den lägsta tonen är som att leta i en höstack, åtminstone för mig. Bra feedb och hoppas höra nåt från dig framöver! 
 
« Senast ändrad: 16.01.2011, 03:02:30 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fan vilket skönt gung. Hör att du fixat med sången - absolut till det bättre! Den är bra och skulle kunna sänkas lite lite, i alla fall med den lyssningen jag har nu (hörlurar). Jag valde att inte kommentera sången förra gången...

Bra orgelspel också och skönt ackordsbyte i samband med att den kommer in.
Och sen tror jag på att sänka volymen lite på orgelsolot.
Det blir överraskande då det kommer in nu, även på grund av volymen, typ "var kom den ifrån?"
Lägg (med avsevärt lägre volym) ett palm smear-intro som fortsätter med ett stilla ackordkomp på orgeln redan vid 70-85 sekunder och tysta den sen, så vet man att den finns där och man får en liten teaser innan solot med ackordsändringen!

Nästa steg med B4:an är att ändra farten på Lesliet, under solots gång.
Har du labbat med det förut? Behöver du veta vad jag menar eller är du med på noterna?  :P
« Senast ändrad: 16.01.2011, 11:10:21 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Nu ligger basen mycket bättre i nivå! men jag är lite splittrad.....tycker att allt sitter bra och har bra nivåer, men störs lite av att instrumenten är kraftigt panorerade åt olika håll, guran långt till vänster, orgeln lite åt höger, sången i ganska naken mitt/svagt till höger...ja så låter det i mina hörlurar i alla fall - det splittrar mig och jag vet inte om jag ska tycka om/inte tycka om :) Det mest påtagliga är vänsterguran.
Men om inga fler störs av det så är det nog jag som har fel ;)
Gurano

« Senast ändrad: 16.01.2011, 12:40:28 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen
Efter ytterligare ett gäng lyssningar så kvarstår min splittring, men det kan vara så att guran inte är så mycket panorerad men att många andra instrument har tyngpunkt från mitten och vidare åt höger vilket ger känslan av att guran är ensam på vänsterflanken liksom...nu var jag väl hur otydlig som helst :D

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB: Håller med dig om orgeln. Kommer bara neddimpades från ingenstans. La in den lite försiktigt i refr innan solot. Testar det som "teaser"  :rolleyes: Kanske skulle ett smearande där? Den fick vara med lite under sista refr också. Jag kan ändra lesliehastigheten under solot men det finns bara två lägen på Natives B4:a och den långsamma blir man sjösjuk av.  :wacko: Bra tips Maxen, igen!
Gurano: Jag har också lite problem här med panorereringen. Tror det delvis beror på att guran är dubbeltrackad och fasförskjuten. Tror man upplever att vissa toner hamnar till höger och andra till vänster. Orgelns leslie oscillerar ju "ut i hörnen" också. Vet inte riktigt vad man skall göra åt det. Trummorna drog jag in panoreriengen på, bas och sång är stenhårt i mitten, iaf enligt mätarna.

Lite mer orgel i en ny version högst upp.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Äh strunta i mina tankar - för det låter bra hur som helst  :D
En sista ny tanke bara: tycker att orgeln bör höjas mellan 84-99 - den kan knappt förnimmas som det är nu.

Annars skitbra - du knåpar bra låtar!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Äh strunta i mina tankar - för det låter bra hur som helst  :D
En sista ny tanke bara: tycker att orgeln bör höjas mellan 84-99 - den kan knappt förnimmas som det är nu.

Annars skitbra - du knåpar bra låtar!

/G

D:o till dig Gurano!
Liket lever, sista rycket innan öronen trillar av: ändrade orgeln där du menade. Thnx!
« Senast ändrad: 16.01.2011, 13:58:00 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MaxB: Håller med dig om orgeln. Kommer bara neddimpades från ingenstans. La in den lite försiktigt i refr innan solot. Testar det som "teaser"  :rolleyes: Kanske skulle ett smearande där? Den fick vara med lite under sista refr också.

Jag kan ändra lesliehastigheten under solot men det finns bara två lägen på Natives B4:a och den långsamma blir man sjösjuk av.  :wacko: Bra tips Maxen, igen!
Citera

Det du missat är att det finns mer än du ser. Nyfiken?  B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Absolut!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Absolut!  :)

Det finns reglage på minst tre ställen för ändringar i Lesliet. Överst till vänster finns två reglage som stoppar och startar snurren för de två högtalarna i Leslie-kabinettet. Om jag förstår det rätt stoppar/startar det ena reglaget "snurrhornet" för baselementet och det andra "snurrhornet" för diskantelementet.



Reglaget längst ner till vänster har två lägen men hastigheten ändras inte i två steg (full fart eller långsammare hastighet) utan accelererar från lägre hastighet alternativt retarderar från den högre hastigheten, då man ändrar positionen på reglaget. Den simulerar den verkliga trögheten för hornet att öka respektive minska hastigheten och för detta metallhorn går inte det på en sekund utan det tar längre tid. Det är alltså frågan om en förändring över tid, inte enbart förändring mellan två lägen.

Om man börjar med "Vib Low" och "Vib Up" i läge Off och även "Rotator slow" kan man hålla orgelkompet lugnt. En bit in i första versen kan man slå på "Vib Low" och/eller "Vib Up", för att få lite snurr på orgeln. Inför ett crescendo kan man även dra på "Rotator Fast" för att sen dra ner till "Rotator slow" igen. Att trixa fram och tillbaka med dessa tre reglage ger mer typiskt hammondorgel-liv i spelet.

  • Spela först in orgelspåret som du vill ha det
  • Spela sen in på orgelspåret på nytt och dra då i reglagen fram och tillbaka, så spelas dessa förändringar in

I en underliggande vy kan man ställa in hur snabbt lesliet ska snurra i högsta respektive lägsta hastighet om man vill ändra grundinställningen på grund av sjösjuka.  ;)



Här ser man de riktiga metallhornen som ska få fart för att få ljudet att snurra. Det är tamefan vackert!  B)

« Senast ändrad: 16.01.2011, 18:00:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB:  :wub: Wow Max! Med bilder och allt. Dagens ros! Hinner inte greja nåt på flera dagar men sparar naturligtvis detta för labbandet med B4:an. Tusen tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jo positiv låt måste jag säga..inte utan att man börjar fundera på ett liv efter istiden..
Tycker det låter bra om det mesta, lite skumt leslie  kan jag tycka, men skall kollas på? Kanske håller med Gurano om panoreringar,  känns lite ovant..annars top! :) 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jo positiv låt måste jag säga..inte utan att man börjar fundera på ett liv efter istiden..
Tycker det låter bra om det mesta, lite skumt leslie  kan jag tycka, men skall kollas på? Kanske håller med Gurano om panoreringar,  känns lite ovant..annars top! :) 

Jag hör baske mig inte att panoreringen är ut i tjottaheiti. Börjar misstänka att högerörat har rasat, vax?  :blink:
Ingen istid här just nu men blött som bare den och + 5. Kul att det positiva skiner igenom. Leslien ska jag kolla enligt Max anvisningar. Kul att du flippar. Kanske ses i Sthlm då om några veckor. Ha det gott! Thnx.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vore intressant att få ytterligare input om nån orkar. Är basen för plottrig? Ny sång (-are/-erska)? Låtlängden?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
skall ta mig en titt, -eh....en ..vad säger man motsvarande för en lyssning? en lyss?

....i afton. Lite svårt med musiklyssnande med en rätt färsk liten bebbe, en åttaåring som babblar och en fru som försöker prata med mig :lol:

https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
Nej, basen tycker jag är skön och nu lagom stark!
Sången sitter bättre nu och jag hittar inte längre några "konstigheter" med gitarren i introt!
Vad gäller längden tycker jag du kunde dragit ut mer på slutets fina stämsångsdel!
Orgeln tycker jag nog fortfarande är lite för stark!
När man hört Sven-Ingvars version kan man tro att det är två helt olika låtar!  :rolleyes:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Stratan låter lite oförstärkt. Linead rakt in utan förstärkaremulering?
Lite otajt i riffet i introt vid 10-11 där det är som mest känsligt och naket i arret.

Känns lite som att sången ligger ovanpå resten rent ljudmässigt. Kanske för torr?

Vid höjningen? vid 100 så tappar låten basen som går upp i registret betydligt där. En oktav ner kanske?

Riktigt fin låt och bra bra riff. Paul Simon-ish låt. Mysig!

 :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Får lite känsla av en tidig Ry Cooder där i början, ja kanske hela låten Det här låter tajt - bra.
När orgeln kommer in svänger det till som tusan. Smart drag!
Det som konfunderar mig lite är trummorna. Ska det bara var hihat resp ridecymbal? För jag hör ingen baskagge eller virvel.
Nån sa basen också, att den ska upp lite. Tycker likaså. Är det en ståfela? Kanske bättre med en mer fyllig bas?

Och lägg nu inte ner nu när du så efterlängtad har kommit tillbaka!


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
sitter och njuter och blir på glatt humör skön låt  :)

bra jobbat
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skön ljudbild, stör mig inte på några konstiga panoreringar. Snyggt uppbyggd också med grejer som kommer in eftersom. Orgeln är bara Mums... Tycker som Gurano att den kunde få lite större plats innan solot.

Basen ligger lite för sig själv i ljudbilden. För mig får den gärna vara lite högre, och gärna lite smutsigare. En lätt overdrive gör att basen i de flesta fall gifter sig bättre med resten. Trevligt spelad är den definitivt.

Gillar sången och körerna. Du håller dig i ett register där din sång låter väldigt bra.
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Såja. Jag kan tycke att guran känns "just a tad" ostämd i introt? Eller hör jag i hörse? :)

Annars bra. Sången kunde limmas ihop lite mer mixmässigt, nu ligger den liteovanpå/bredvid.

Ingen lätt sångövning heller detta! Det svajar lite om sången -förståerligt med tanke på melodin du skapat! Kanske pratsjunga i lite större utsträckning där det är de enorma skillnaderna i tonhpjd? Tycker å andra sidan att du fixar det med bravur, även om det ine heler skulle göra något med en mer spikad sångtagning.

Gillar verkligen reffarna mot slutet också, där låten plöjer på i nån slags riffbaserad paul-simonish (just som wernborg sa :) ) stil. Basen är inte någon plottrig sak som du undrar, men kanske lite tam? Tapehead eller overdrive på den så skrapar den lite mer :)

Den sångeffekt du har valt kunde kanske må bra av att skäras lite i diskant, det låter lite gammalt digitalreverb från 91, sådär "ringigt". Bara fila bort lite från säg 6 khz så brukar det lugna sig och låta varmare.


Överlag gillar jag allt, och det jag skrivit är egentligen mest petitesser. Som låt är den riktigt grym, toppklass!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
sköna vibbs..
tycker låten sitter som smäcken, men...
jag hade sänkt hihaten med minst 50%.. kanske att hella OH hade tagits ner kraftigt
och någon typ av lead på det instrumentala sticket
mina 4-cent.. på en bra låt, med glada vibbar! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Fin låt som sagt. Men introt är det nåt med... Tycker inte det riktigt passar in till låten. Gör ett kortare enklare intro och lägg en bit av nuvarande intro med den basgitarren nånstans mitt i låten... Kanske. :rolleyes:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Emu1: Visst! Vet ju själv hur det var en gång i tiden och då hade jag inte internet eller dator... :)
Emu2: Du har så rätt! Första inspelningen gjordes från en för låg elgura bara som en "minnesanteckning" så där lite snabbt. Sedan blev den kvar och rimmade illa med samplade instrument (i korrekt stämning). Orkade inte spela in elgitarren igen utan drog den genom en auto-tuner som inte gör sitt jobb. Jag vet inte varför jag tänker i melodier heller som jag inte kan sjunga. Ska testa med en mer uppsjungen röst vid tillfälle eller med en riktig sångare. Overdrive var ordet! Klippa fr 6 kHz och uppåt måste jag testa också. Värdefull feedb, thnx Emu!
Wernborg: Nån liten jazzgureinställning i Guitar Rig är det allt men den färgar nog väldigt lite. Akke istället kanske? Ska kolla 10-11, kan vara basen som jag tyckte lät bättre mellan 16-delarna nånstans där. Vore ju kul att få allt i samma rum. Jo, mindre reverb på sången är det nog. Vid 100 är det kanske elpianots  bastoner som spökar. Äh, jag skall kolla. Paul Simon tillhör husgudarna. Tack för den fina referensen och feedbacken!  :)
asti: Sven-Ingvars skulle nog kunna lyfta denna. Inser poängen med längre körer. Orgeln kan nog petas på ytterligare. Kul att basen funkar. Tack för att du tog dig tid igen med denna!
Guran: Tackar särskilt!  :)
Rattlet: Alltid kul att läsa dina synpunkter. Overdrive antar jag är lite dist och jag har nog någon bassträkaremulering som kan ge det, får kika. Bockar för detta (i dubbel bemärkelse)!
Tokai: Ry gillar jag ju också. Thnx. Drog medvetet ner velocityn i AD på virvelkaggens kantslag och på bastrumman. Kanske blev för mycket... Skulle nog mixat mer i monitorerna än lurar. Basen är en Scarbee J Fingered, samplad alltså. Tål nog att skruvas på. Kul att orgelsticket funkar i dina öron och tack för de vänliga orden!
Larsson: Jo du är inne på Tokais linje. Får kolla inställningarna i AD. Mer meoldiöst solo på sticket antar jag. Lite synd om orgeln får spela andrafiol då eller du kanske menar på orgeln? Kul med vibbarna. Thnx L!
Håkan Nilsson: Kollade lite...jäddrar vad du har recenserat idag! Det tackar vi för!
Introt klippte jag bort lite av i senaste verren då det var något otajt men fick med ett gitarriff som faktiskt kommer igen under resten av låten. Lägger jag en akke istället för elguran finns bättre förutsättningar för nytt intro. Ska fundera. Thnx Håkan! 
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Burnin Sven

  • Gäst
Delar av detta verk är helt enkelt häftigt bra. Jag "slölyssnade" först under tiden som jag läste vad folk skrev men det tog inte lång tid innan jag slutade läsa och bara lyssnade. Personligen så känner jag att den instrumentala delen blir lite överflödig, jag skulle nog satsa på att liksom fokusera på själva grundlåten och kanske ta till en höjning eller nåt sånt knep om jag skulle tycka att det skulle behövas variation vilket jag inte skulle ha gjort (uj lång mening :D ).

Alltså så här känner jag att om den känslan man har kvar efter att ha lyssnat på en sång är just själva sången så är den bra och har förmedlat det som den ska. Går jag in och "toklyssnar" så hittar jag säkert saker att påpeka men som jag säger detaljer blir inte alltid avgörande för hur musik tas emot och det måste väl ändå vara det omedelbara intrycket som musik lämnar efter sig som ska vara avgörande.

Tex: jag reagerade oxå lite på att sången inledningsvis kunde kännas lite ansträngd men en bit in i låten så hade jag totalt glömt bort det och sammanfattningsvis blev jag tvungen att tänka till för att koma ihåg det.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Burnin: Helfestligt och tänkvärt inlägg med din oefterhärmliga stil BS!  :D Kanske sticket smält in bättre med sång (inte orgel)? Sången är alltid ett aber. Kul och kanske tur för mig att du går på det omedelbara intrycket . Sen är det ju ett jädra joxande att få till mixen. Tack för värdefulla synpunkter!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves