Kontrollrummet

equality - Vid din sida

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
Ändrade efter många bra förslag här med ny kompressor (sång) och eq över 6000Hz , leslien ändrad liksom orgelns nivåer, la drive på basen och tydligarer kick och kantslag på trummorna och nåt annat. Själv tycker jag det blev bättre och lägger den bland färdiga om jag inte är helt fel ute.
« Senast ändrad: 31.01.2011, 01:04:20 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Missade tidigare versioner. Trött så en förvirrad kommentar:

Låter bra och växer på 3dje varvet. Sticket låter bra, men hade gillat nåt piano istället för orgeln (?). Ogillar orglar. Påminner mig om gitarrer, som är fruktansvärt att lyssna på.

Om man inte kan spela gitarr alltså. Och därför räddas låten av att du faktiskt kan det.

Logiken här är väl tydligare att förstå, om jag helt enkelt säger att låten är bra och laddas hem, när du flyttat den till Färdiga...

:)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jarrå EQ håller med om att den känns klar. Snyggt
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Ja, nu låter det bra! Bra driv i basen!
Möjligen kan sången höjas 1,27 db.... :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Igen ett njutningsbart alster, vårsolen syns bakom dom försvinnande snömolnen.
Helhetsmässigt snyggt men.... (alltid det där men) några detaljer som sticker ut

- introt imponerar inte riktigt, gitarrena låter aningen ostämda och "borttappade", kanske pianot vill vara med.....
- sången då , kanske lite mer tonträffningsövning på ställen där melodin stiger eller sjunker en oktav, melodin e snygg på dessa ställen.
- sången låter mixmässigt lite "i ett annat rum", lite mer av reverbet som du lagt på kompet kanske, och riktigt lite upp på volymen.
+ basen e häftig, mycket snygga basgångar som pumpar upp beaten ordentligt med sväng!
+ skitfrän orgel, men ännu fränare sound, snyggt lirat... dra dock lite ner på volymen att den inte äter upp hela stycket
+ stämmorna snygga, men onödigt blyga.... upp med dom lite.

Trots ett aningen "konfunderande" intro byggs låten upp så att den hålls intressant ända ut,
och eftersom låten ligger på halvfärdiga så vågar man slänga in uppbyggande obbnäsliga funderingar! :D

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 400
    • Visa profil
    • SoundClick
divid:  :lol: Kul logik! Skulle lagt den på (färdig-)hyllan om inte den där förfärlige Obbnäsgubben hann emellan!  :D
eddi: Thnx eddi!
asti: Tror inte jag får med sista decimalen men ok!  :D Tack.
mahan: Förstod du skulle hinna före, innan jag lade den på hyllan bland färdiga!  :angry: :P
Förstod också att jag i längden inte skulle komma undan med den ostämda guran i introt som var några takter längre i början. Hajar inte riktigt vad som är fel musikaliskt i introt (förutom gitarrstämningen) då guran kör detta riff om och om igen när låten är igång. OK. Blir (stämd) akkegura i nästa tagning.... Får nog dra ihop sångmelodin något för att sätta tonerna bättre. Samma men mindre tapp till reverbet på sången som på instrumenten. Kanske det som sabbar rumskänslan...hmm. Haft ungefär den inställningen på andra låtar och då har ingen klagat. Kul att basen funkar, var rädd för att den var för plottrig. Stämmorna stämmer nog att de skall upp något. På't igen då! Gräsliga obbnäsliga funderingar.  :D 
« Senast ändrad: 02.02.2011, 22:35:13 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Hogge gillar!
Snyggt och tajt.. Gillar också Din röst. Du har ett säreget uttryck i Din sång som jag gillar skarpt..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez