Forum > Demolåtar

Rattlebike feat Emlan - House of pain

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Jag lyssnade innan jag läste de övrigas inlägg.
Tycker att det är en bra låt med bra text och sång som i alla fall jag tycker borde få lite mer attityd skulle funka med reverb tror jag. Munspelet ligger lite för nära mellanregistret och nedåt för tunt och trummorna låter som om de hamnat på efterkälken men det kanske är just reverbet som Jonnerstone säger.
Bra låt men mer fix behövs tycker jag och då framförallt för att lyfta fram mellanregistret på spelet.

Gurano:
Trevligt gung för örat att följa. Bra nivåer på allt. Bra musikalinsats av er alla tre. Lite vassa s, som ngn tidigare var inne på.
Enligt min smak är det för liten variation i låten. Det finns några/något slags dubbelslag på virvelkaggen som återkommer då och då, bla vid ca 112, som jag stör mig på - det är dock bara en smaksak. Tycker att sologuran har några småsura toner ibland - vet inte om den är sur eller om tonerna krockar med orgelns frekvenser - men det låter inte så gott i mina öron. Troligen hör ni inte samma saker som jag, men för att förtydliga vad jag menar så är det tex vid 166, 171, 186 och 203.

Tja.... ta mina tyckanden med en nypa salt - för i mångt och mycket handlar detta om en smaksak.

Ha det gott
Gurano

Tokai:
Hejsan!
Tyckte först att det lät tungt och lagom smutsigt, vilket det fortfarande gör, men när Emlas ljuva sång kommer in blev jag tveksam. Kanske är kompet något för brutalt i förhållande till sången? Låter lite som Led Zeppelin där Bonham spelar i ett alltför generöst rum.
Sen är jag inte så positiv till hårdrocks hihaten sas. Hade hellre velat ha en ride i stället och inte i halvtakt som hihaten (om Doors liknelsen ska gälla)
Sen vet jag inte om munspelet. Det är bra spelat men är osäker om det passar in. Soundet i det borde var mer mulligt.
Men bra produktion och låten är bra men kanske behöver lite mer variation.

asti:
Skön låt med bra driv! Tycker dock att trummorna efterhand blir lite passiva och tappar energi.
Håller med övriga kommentarer att dom känns lite i "ett annat rum". Mindre reverb kanske...?
Härlig sång av Emlan i Jim Morrison-anda. Vid ca 67-68 verkar du lite osäker på melodin och i
avsnittet efter 97 sek kanske du skulle testa att sjunga en oktav högre i stället för att "gå ner"?
Eller spara det till slutet!? Men du har en jättefin inlevelse i sången som vanligt!
Snygg orgel, som kanske ligger aningen, aningen för högt.....
Gillar det här! Med lite skruvande och fixande blir det här ännu bättre!  :)

Fuzzbub:
Detta är superbt!! I motsats till Tokai gillar jag att det är lite monotont, det blir så j***a tungt!  Jag får vibbar av Nick Cave i sina bästa stunder. 
Emlans röst passar perfekt, föga förvånande. :)  Riktigt bra sjunget dessutom!   
Om något kan förbättras är det ev. trumljudet men främst gitarrsolot som jag inte tycker håller måttet riktigt i förhållande till klassen på låten i övrigt.
Skulle vilja ha en rivigare solo med ännu mer känsla.  Viktigast är dock att få bort lite av "triolspelet" som återkommer för ofta.   

Summa summarum - en myycket trevlig upplevelse som definitivt rullar på hemma hos mig,ofta.   Bra jobb!   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion