Forum > Demolåtar
Rattlebike feat Emlan - House of pain
MaxB:
Kul. Lyssnade igår på jobbet med högre volym än vad som egentligen är tillåtet i simpla laptophögtalare. Då gillade jag inte början. Men nu i lurar är det kul med det här soundet.
Jag önskar att munspelet är smutsigare i ljudbilden, Det låter för rent för mina örån (så borde det stavas B)). Men kanske har du en tanke med det? Annars spelas munspel gärna med mer distat ljud.
Trummor och munspel upplever jag inte är i samma rum avseende reverb? :huh:
Gott med semlans röst i låten. Ligger i tiden!
Förlåt mig ett så dåligt försökt till skoj...
Emlans röst har skön känsla i tonen. Inte för mycket, inte för litet - bra!
Solotoner låter i mina öron lite stakande (160 in i låten) men det ska troligen vara så.
Marruschkka:
Fint alltihop :D
Skön sång och låten fastnar lätt och man gungar med.
Kul collab boys and girl :D
/Marre
cykeln:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 13.01.2011, 23:01:42 ---Skönt stycke, Fettigt värre:)
--- Slut citat ---
Vi bugar!
cykeln:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 13.01.2011, 23:28:48 ---Inte min genre men några tankar här iaf.
Först och främst så sjunger Emlan gött och hon skulle nog kunna lägga på nån stämma på andra versen så att det händer nåt. Väldigt vassa s på sången och för mycket reverb, och varför är det så mycket reverb på trummorna? Reverb kan vara smakfullt om man använder det med måtta så det inte grötar men här är det för mycket tycker jag, dessutom så är det inget vidare vackert reverb. På solodelen blir det väldigt mycket saker som vill lira samtidigt och det själ fokus från solot. Skala bort lite och kör det enkelt så solot får lite space är mitt råd. Sen har jag förstått med tiden att folk överlag inte bryr sig så mycket om trumljuden utan kör direkt från sin EZ-plug (eller annan valfri trumplug). Det låter preset och platt. Tyvärr måste jag säga, då ett bra trumljud är grunden som hela låten ska vila på. Finns en himla massa låtar här på Kr som kunnat bli hur bra som helst om man bara lagt ner lite tid på att fixa trumsoundet. (jag rekommenderar som vanligt att exportera ut alla trummor var för sig till wave och mecka vidare med dom pluggar man har till förfogande, framförallt kick, virvel och överhäng)
Annars är detta ett habilt hantverk med duktiga musiker och som har en potential att bli så mycket bättre om man tar sig tiden.
Låter kanske väldigt negativt, men är skrivet i all välmening. Det är ju bra grejor ni gör och jag tycker det förtjänar lite mer omsorg och kärlek.
Allt gott
Micke
--- Slut citat ---
Stort tack för en så omfattande analys - särskilt med tanke på att det inte är din genre!
Du har helt rätt när det gäller trummorna och det är bara jag som ska skjutas här. Beror helt på min oförmåga. Kan vare sig själva trummandet eller tekniken för att utnyttja Superior på ett bra sätt - kör enklaste vägen. Mycket att lära där.
Tanken med solot och fö hela låten är att få fram rätt mycket flum, gift och källarspelning och mer känsla än välspelat - men det kanske är i grötigaste laget.
Återigen tack för att du tog dig tid!
cykeln:
--- Citat från: ChristianAndersson skrivet 13.01.2011, 23:35:51 ---Snyggt jobbat! Skön känsla i sången och härliga solo-instrumentprestationer och en bra produktion. Det här håller kommersiell klass rakt av i mina öron.
Det enda som inte håller lika hög toppklass som det andra är kanske slagverket. Man kanske kunde gjort lite mer "bökande" i trummorna så det blev mer levande i början och mot slutet.
Men i vilket fall... det är seriöst och bra rakt igenom. :-)
Keep it up... mer produktioner från "Rattlebike feat Emlan"! B)
--- Slut citat ---
Där kommer slagverket igen - ja du har rätt!
Kul att du gillar det övriga - vi bugar till golvet!
Kan nog tänkas att det kommer mer så småningom
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida