Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Ain´t no sunshine

<< < (2/10) > >>

Burnin Sven:
Det låter fint det här oxå lyckades ramla över bara bra låtar idag. Ha det gott

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.01.2011, 00:47:01 ---Fritt fram att fälla norrlands furan.

--- Slut citat ---
E du en Norrlandsfura eller är du rent av en vindpinad björk från kalfjället :)
Utifrån den textsnutt du har så har du fått till en bra öde känsla som passar på en vindpinad plats. Skulle vara kul att ha den i fullversion.

Låter skitbra men personligen skulle jag vilja ha lite mer tyngd i sologuran.

Gurano

Harmonica mike:
Emulatorn: TACK! Ja,guran,inte mammas gata om man säger..Fuskade in ett hammond drag och jag tycker att det funkar bra.

Burnin sven:
Tjoh Göran,kul att du kikade in i tråden.Härligt när blueslirarna gillar det.Då är man på rätt spår  :wub:

Gurano:
Mera tyngd i ackeguran..Svårt att få till.Övervägde att köra den genom en gitarr plugg men avstod.Lite rymd och lite beskärning av oönskade frekvenser fick duga.Ganska marigt att få till balansen eq/mässigt under solodelen,ingen har sågat än så jag antar att det inte låter så tokigt..

Tack boys för kommentarerna

Mike

Eddi:
Jo nu funkade det. Underbar känsla helt rätt kan nog hålla med om att man vill ha lite mer drag på solot vid 49 men framförallt saknas ju mellanspel och en refräng till. Optimalt utnyttjande av de vokala delarna - för att uttrycka det på Carl Bildts sätt.

equality:
Micke multiartist! (och jokern - munspelet, har han gömt i skjortärmen) Alltid storgillat denna låt och din verre gör mig sannerligen inte besviken. Schysst gitarrsolo men lite svagt i mixen. Är van med än "attitydigare" sång från dig men visst funkar det så här. Antar att den skall göras längre och att du har sparat på ett och annat ess och jokern!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion