Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Ain´t no sunshine

(1/10) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:Ain´t no sunshine..
Artist:H-mike
Ev,medverkande:Nope just me på bas,cajon/baskagge på solo delen),congas,egg,hammond,ackegura ez/keys på solot å en loop på lugna delen
Inspelningsår:2010
Kompositör:Bill Withers
Kuriosa:"Congasen" består av ett (tomt,jobbigt va?) Whiskey rör modell papp med plåtlock.Före detta singelmaltbehållare,numera agerar röret congas sound alike  :)

Tjolahoppsansa:

Va ere här nu rå,har Hm börjat spela in covers? Ja alltså närå så att jaaeeeeäähhh - okej då.

Jag hörde denna med Geir under hans idolresa..Fastnade för bluesfeelingen och tog med det jag komihåg i huvudet och drog till studion samma kväll.Texten är det jag kom ihåg och liret är från samma session.Sången körde jag in mot metronomen och sedan så satte jag det andra.Tyvärr så blir feelingen i sången lidande med det inspelningsförfarandet,föratt inte tala om texten.Lite dåligt minne där...Men det fixar sig då Flunsan släppt greppet om min sargade hals..I kväll så öppnade jag projektet och gjorde en mix.Inga konstigheter men under solodelen så är det rätt mycket som låter:

Ez
Bas
Egg
"Congas"
Ackegura H-V dubbade
Hammond komp i botten
Solo acke gura
Hammond solo
Cajon baskagge

Så därför undrar jag,då jag bara har tillgång till hörlursmixning för tillfället,hur låter det?

Filerna är wave och det som finns kvar av sessionen så "what you hear is what you get" liksom..

Ladda upp filen var lättare sagt än gjort..EMULATORN löste dock problamet åt mig.Så Kika lite längre ned i tråden så finns både länk och spelare där...

Fritt fram att fälla norrlands furan.

Mvh
Mike

Eddi:
Jag får inte upp den!  :P
Låten alltså, jag får ett meddelande:
Det går inte att spela upp filen. Anslut till Internet om filen finns på Internet. Om filen finns på ett flyttbart lagringskort sätter du in lagringskortet.
Mycket märkligt
Kan du inte lägga den i KR-spelaren istället eller var det så pass mycket cover så att det strider mot reglementet kanske?

Emulator:
Funkar inte här heller. Mejla mig så kan jag slänga upp den på servern.

Harmonica mike:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2011, 01:10:08 ---Jag får inte upp den!  :P
Låten alltså, jag får ett meddelande:
Det går inte att spela upp filen. Anslut till Internet om filen finns på Internet. Om filen finns på ett flyttbart lagringskort sätter du in lagringskortet.
Mycket märkligt
Kan du inte lägga den i KR-spelaren istället eller var det så pass mycket cover så att det strider mot reglementet kanske?

--- Slut citat ---

Hmm...

Skumt Eddi,här funkar det kalas.Samma problem som då jag la upp covern på dylan låten.Maxb löste ju problemet då..Ja liret är nog ganska traditionellt förutom med Hm feeling då,men jag törs inte fresta på Kr:s server,det känns fel.
Hoppas att nån kan fixa länken annars är vi rökta..

EDIT: Käre Emulatorn,jag skickar mp3:an till dig men minns inte din adress..Dra den i ett pm..

Mike

Emulator:
Sådärja:
http://www.perfectbounce.se/ans.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/ans.mp3[/mp3]

Lyssnade som hastigast i laptopen, och tycker det låter som en skön version. Mixen kan jag inte uttala mig om pga crappy lyssning, men akustiska guran under hammondsolot var mumma!

Keep em coming =)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion