Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Ain´t no sunshine

<< < (3/10) > >>

Harmonica mike:
Eddi:
Ok mer drag..Om draget menas med bättre/snabbare lir så vette fanken hur jag skall göra,fixar inte det utan att öva in nån specialfras,vilket tar minst en vecka.Om det avser volymen,no problemo.
Fast Eddi,(Fast Eddi - undrar om inte det kommer från nån Usa gangsterfilm?)man undrar ju hur det skulle ha låtit med exempelvis "hrumpfens" gura..?  :)
Men inga covers behöver guror i världsklass,skojade lite där.

Har för mig att det inte var nåt mellanspel..Utan att bandet låg och nötte på grundackordet några extrasvängar och sången wailade runt lite..Nåväl,jag kan ju ha fel.Skall lyssna in mig på spotifyan.Satte sången i en tagning och mot metronom.Denna skall sjungas med feeling,inte riktigt där nu.Jag lider av flunsa som satt sig i halsen,sjunger och låter som en kråka för tillfället,så jag kunde inte sjunga om.Kul att du gillade det ändå.

Eq då:
Oj,en favvis..Tur att jag gjorde bra ifrån mig då  :) Sånt är ju alltid känsligt.Munspelet ja,antar att du är synsk..he he..Har en sväng med ett bra moll lir.Måste kolla om det skall vara nåt mer först i denna ackordsmässigt/stick etc..Sedan kan jag ju alltid dra på med ett varv trynorgel.
Multiartist,nja - det är hårt arbete som gäller  :D

Tack för kommentarerna boys trots en cover.Har man inga ideer så får man lira nåt annat.

Kanske skulle vi göra EN COVER TRÅD AV LÅTEN,SÅ SOM VI GJORDE MED "ISHALL BE RELEASED"..?

Vad sägs därute,finns det nåt intresse för det.?

Mike

MaxB:
Skönt! Rent arrangemang och avslappnad sång!
Skulle kunna vara kul att höra olika tolkningar av den. Har inte själv spelat den tidigare.

Emlan:
Gott! :)
Gillar!
Låten är ju en favorit som aldrig kan spelas sönder, så det var ju trevligt att få höra den igen såhär på morgonen:)
TACK!

Harmonica mike:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2011, 02:40:47 ---Jo nu funkade det. Underbar känsla helt rätt kan nog hålla med om att man vill ha lite mer drag på solot vid 49 men framförallt saknas ju mellanspel och en refräng till. Optimalt utnyttjande av de vokala delarna - för att uttrycka det på Carl Bildts sätt.

--- Slut citat ---

Hittade en skön bossa verre på spotify som gav mig lite ideer inför en fortsättning och ett avslut på låten..Jaysam/Ain´t no sunshine Bossa mix..Nåt åt det hållet får det bli,fast inte bossa då  :D

Harmonica mike:
Maxb:
Kul att du diggade det hela,lite till lir måste in för en komplett verre.Ett drägligt avslut med nåt sorts svängigt dubbel/trippeltempo typ "there ain´t no,ther ain´t no,there ain´t no" med oktaverad och desperat sång osv..
Kul om du ville testa att dona ihop en verre,om så,kör den i en ny tråd som vi gjorde tidigare så slänger jag,eller rättare sagt EMULATORN :), in min också när den är klar.

Emlan:
Ahh du sångfågel med den vackra stämman..Kul att gillade min bluesificerade version av låten.
Håll ut lite så får du en komplett version,det saknas ett vettigt slut på det hela..Lyssnat runt lite på spotify på låten och det finns några olika tolkningar där,så jag fick lite ideer  :)

Kul med komments på covern..Tack vänner

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion