Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Ain´t no sunshine

<< < (5/10) > >>

Harmonica mike:
Fuzzen:
Kul att du gillart..Ännu roligare om du kör in egen tolkning,kan bli en grym tråd detta..
Jag har jobbat lite med låten nyss,då jag fick en lucka..Donar med ett rockigt avslut med oktaverad sång från tårna,kanske lite munspel oxå....måste bara bli frisk först,det jag ylade in nu som styrning får ni INTE höra :)
Vidare så testade jag en bossa/blues soundalike för att kunna ta ut svängarna på basen lite,faen den verren svänger! Röjde in ett munspel å ett gura solo,shit det låter riktigt bra!!.
Lite styltiga trummor dock,ger den en chans till efter att nuvarande verre har fått sitt avslut.

Wernis:
Thanx man.Jo jag hittade hans verre på spotifyan,visste dock inte att låten var hans nu vet jag tack.
Helt klart har du en point om att det måste in nåt bryt,har ett på G med oktaverad sång och väldigt rockigt..Typ på det där: I know I know I know I know..Drar det igång med fet trummor och fetbas,vi får se vad det blir..Jag tycker att det låter som en dragning mot "Ted Nugents - Stranglehold" i allafal på basliret.Nåväl,jag får fuska till nåt där - kanske blir två "covrar" i ett bröd så att säga  :lol:

Dividend:
Ja det finns verrar på spotifyan med stråk.Det låter helt ok det oxå.Funderar på om det skulle gå att lägga in här på de lugnare delarna..hmmm..Man skulle ju kunna skippa en hammond komp del och köra stråk på nån av de lugna,typ efter solot....Gör en test och släng upp här i tråden om du har tid/möjlighet.
Kul att du gillar det,glädjer mig.

Maria:
Ja,jag brukar skriva att det är fritt fram att fälla Norrlandsfuran.
Ibland brukar jag låna ut en nagelfil om det är liiiite synpunkter jag vill ha på nåt  :D
Skämt åsido,fritt fram att tycka till.Det gör KR outstanding.Kul att du gillar min verre Maria,jag skall försöka fixa till ett vettigt slut.God fortsättning till dig också  :)

Tack för alla vänliga kommentarer på denna cover.Nu hoppas jag att fler nappar och spelar in en egen verre av detta.En reggae vore coolt,å en jazz verre Wernis  ;)

Mike

Tokai:
Hej! Skönt att höra din röst igen - och då säger jag: DIN RÖST!
Känner igen låten, men kan inte placera den, Bill Withers hetar mannen bakom den tydligen
När jag hör låten kan jag tänka mig att du sjunger några steg lägre i omfång i början för att sedan gå upp en oktav. Samtidigt med detta sätter trummor och bas igång. I början bara någon gura och orgel. Just nu låter det lite otajt om imstrumenten. Men mycket går att fixa i efterhand. The man is back!!

Burnin Sven:
Ska se om jag får till nåt.

Harmonica mike:
Staffan:
Tjoho mate.Ja det var ju ett tag sedan jag huserade här..Livet har bjudit på andra saker..
Nu känns det lite småkul med musik igen så jag donar vidare.Vet inte om du läst mina funderingar i början och under resan i denna tråd..Nåväl,sången är en onetime shoot.Lyssnade på geir rönning,idol snubben,som gjorde denna i fjol i tv.Fastnade för bluesfeelingen och drog ned till studion direkt.Lirade och sjöng in det jag mindes..Minnet är väl inte riktigt hundra vad gäller texten..Sjöng mot metronom direkt,och lirade in resten mot sång/metronom,förutom en modifierad trumloop på sångdelarna...Inga supertagningar,mera att lira för senare fix.Tog tag i mixen igår kväll och ut kom detta.Helt riktigt så sliter det och drar lite överallt.Mestadels ackegurorna som släpar/rycker/frekvens strular.Hammondsolot,segar lite oxå,kommer efter liiite väl ofta.
Tanken med detta är precis det du beskriver nästan..Jag kommer att oktavera sången och ta i från tårna i ett avslutande rock ös..Tar om de delar där sången/texten felar också,första två verserna tror jag sitter textmässigt.Det finns bara en hake för att göra detta typ nu,jag har flunsa och låter som en hes kråka..men men,det kommer mera på denna.Kul att du saknat och gillar min pipa - det värmer gott i denna ärrade bluessjäl.

Burnin sven:
Ja vad kul Göran.Släng inte in verren i denna tråd om du hinner först..Starta en ny tråd i färdiga som heter: Du gör en cover på - Ain´t no sunshine..

Så fyller övriga på med sina verrar i samma tråd,min hamnar där också då jag sjungit och donat med det sista..Måste friskna till lite i halsen först bara..

Stort tack till er båda för kommentarer.

Mike

mahan:
Tjou my northern mate!
Va kul att höra från dig igen. Covern e ingen bekannt till mig så detta blir en första lyssning kommentar.
Sitter i sommarstugan o lyssnar, brasan sprakar i bakgrunden, 18,5 grader kallt ytterom.... en liten whiskytår på bordet.... denna låt passar perfekt in för mig just nu!
Låten slutar ju i detta skede alltför tidigt, just som man kommit in i rätt stämning, men antar att detta inte var det sista vi hörde av denna låt. Känner din pipa och dina resurser och vet att det kommer en hel del mera tryck på sången i nästa version, åtminstone hoppas jag att få höra en vers med riktigt raspig och ömkefylld sång som bara våran Norrlandsgubbe kan! :wub:

Kompet har du åxå lyckats med, trummorna får extra godis poäng.... dom låter skitbra, inget spår av EZ här inte, bra jobbat med dom Mike!
Enda som sågen min snappar på e basens sound, själv skulle jag skära av det övre mellanregistret och ge den mer utrymme på lägre sidan bara för att skapa ett ännu mer stadigt botten för denna annars åxå snygga låt!

Kör hårt Mike!

h.    johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion