Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Ain´t no sunshine
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 05.01.2011, 20:47:00 ---Tjou my northern mate!
Va kul att höra från dig igen. Covern e ingen bekannt till mig så detta blir en första lyssning kommentar.
Sitter i sommarstugan o lyssnar, brasan sprakar i bakgrunden, 18,5 grader kallt ytterom.... en liten whiskytår på bordet.... denna låt passar perfekt in för mig just nu!
Låten slutar ju i detta skede alltför tidigt, just som man kommit in i rätt stämning, men antar att detta inte var det sista vi hörde av denna låt. Känner din pipa och dina resurser och vet att det kommer en hel del mera tryck på sången i nästa version, åtminstone hoppas jag att få höra en vers med riktigt raspig och ömkefylld sång som bara våran Norrlandsgubbe kan! :wub:
Kompet har du åxå lyckats med, trummorna får extra godis poäng.... dom låter skitbra, inget spår av EZ här inte, bra jobbat med dom Mike!
Enda som sågen min snappar på e basens sound, själv skulle jag skära av det övre mellanregistret och ge den mer utrymme på lägre sidan bara för att skapa ett ännu mer stadigt botten för denna annars åxå snygga låt!
Kör hårt Mike!
h. johan
--- Slut citat ---
Tjoho Johan!
Vad kul att höra från dig,du är i stugan - nice.Och en virre..avis..Eva å jag har flunsa och noll sångröst för mig.Låter som en hes kråka typ..Feber och elände å whiskeyn står i barskåpet...Inom räckhåll dock men allt har sin tid :D
Jo jag har en ide´på gång med en intressant fortsättning och oktaverad pipa uppåt,det borde ta fram rätt register..
Kul att du gillar trummorna,lite kokihop där.Ez i botten och lite cajon baskagge.Tomt whiskeyrör som agerar congas..
Basen ja,där brukar jag använda en bra plugg som jag har,men körde den rent genom kedjan.Ingen kompressor/eq justering..Så det finns lite att göra.Bra att du uppmärksammade mig på den.Fixar lite otight lir på gura/orgel/bas innan finalverren..
So hang in there mate och ha det så gott där ute i skogen.Här är det 25 grader kallt ute,så vi sitter inne i lyan i stan.
Mike
asti:
Underbart är kort, som dom säger! Härlig feeling i sången och snyggt komp,
men jag tror att det akustiska gitarrsolot skulle göra sig bättre med elgitarr alt elektrisk slideguitar!
Orgeln sitter fint! Riktigt bra tolkning, men skulle vilja ha en fullversion! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: asti skrivet 05.01.2011, 21:16:32 ---Underbart är kort, som dom säger! Härlig feeling i sången och snyggt komp,
men jag tror att det akustiska gitarrsolot skulle göra sig bättre med elgitarr alt elektrisk slideguitar!
Orgeln sitter fint! Riktigt bra tolkning, men skulle vilja ha en fullversion! :)
--- Slut citat ---
Peter:
Kul att du gillar denna tolkning.Lite bluesificerad jämfört med originalet.Absolut,fullängdsversionen är på G.Jag har spelat in det mesta,måste friskna till först i halsen innan jag sätter oktaverad sång som avslutning..Elgura solo..Ja det skulle säkert lyfta ett par meter om nån annan lirade det.Men det är ju en cover,så det känns inte så befogat.Fast finns det nån hågad spekulant så shoot!!
Fixat några otighta prylar nu på morgonen,men det var inte mycket.Mest orgeln som var före å efter å faen å hans moster..Wernis - hjälp - Midi kvantiserings problematik..
Donar parallelt med en bossa/blues variant.
Inväntar fler versioner på denna då...Kom bara ihåg att starta en ny tråd,och släng in låten där, som heter:
Du gör en cover på - Ain´t no sunshine..
Senaste nytt från Norrland
Mike
Burnin Sven:
Gjorde en vers lite på skoj, det bidde lite utflummat :D .
Harmonica mike:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 06.01.2011, 22:55:29 ---Gjorde en vers lite på skoj, det bidde lite utflummat :D .
--- Slut citat ---
WIIHHAAA!!!
Coolt som tusan.Helt klart en annorlunda version av låten.Gillar det enormt sköna blues stuket du lirat.Sången surar lite,men attityden är klockren.Lira in en vers till - slipa liite på sången å ett solo varv så är du ju hemma.
Om du kollar spotify så ligger originalet å några fler verrar och stöter på: I know I know I know etc..Litet break/stick eller vad man skall kalla det å sen en sångvers mot slutet..That´s it.
Fixar du denna klart så startar vi en ny tråd där fler hugade cover spekulanter får kasta in sina verrar.Det härliga med ett sånt här cover race,är att det blir helt olika versioner pga. den genre man trivs bäst i.
På rom boys
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida