Forum > Färdiga produktioner
Asti - Under the sacrified skies (klar)
asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 05.01.2011, 10:38:11 ---
--- Citat från: asti skrivet 05.01.2011, 09:16:07 ---Får ta och kolla upp osynket! Är lite osäker på vad du menar med "lead och stämma"!?
Rumphugget slut? Kanske ska låta pianot och cellon klinga ut lite längre.....
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
ja det var nog lite slarvigt av mig att skriva lead och stämma - egentligen sjunger du likadant på 2 (flera?) spår för att liksom förstärka/fördjupa/bredda sången - och det är mellan dessa spår som du ibland landar på olika ställen på vissa ord, vilket ger, för mitt öra, lite osynk - no big deal egentligen.
Å med rumphugget så menar jag inte texten - jag menar att musiklunket som rullar jämt och bra väldigt snabbt bara klipps/slutar samtidigt som texten slutar - som om strömmen klipps - kanske kan det räcka med att låta instrumenten klinga ut mer, men utifrån min smak då, så skulle jag köra en sånglös musikvända på slutet (på nåt sätt?)
Hmmm nu var jag väl inte heller särskilt tydlig ;)
Gurano
--- Slut citat ---
Jo, nu förstår jag vad du menar!
Tack för förtydligandet!
/Asti
asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 05.01.2011, 11:00:58 ---Snyggt som vanligt Asti. Känslan har du fått fram, det känns rofyllt och bra. Har egentligen inget utom att det skulle vara nice med lite bas, speciellt på ahh:andet som börjar runt 92s. Kanske lite basigare cello? Bara en tanke. Bra jobbat! /JEH
--- Slut citat ---
Har funderat på bas, men tyckte cellon var tillräckligt. Men det vore nog inte dumt med något som förstärker där.
Jag tror inte elbas eller kontrabas passar bra här, utan möjligen en låg synthbas alternativt en sektion basfioler...?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Tokai:
Kul att du fixat en bra pianomodul, du har ju frågat ibland om ett sådant
Klassisk asti, vemodigt och ett icke ringa reverb på den dubblerade sången.
Tycker låten upplevs som lite odynamisk, det är samma energi sas hela tiden, inget som trycker till, ökar intensiviteten eller som gör det motsatta, plockar ner till kanske bara piano. Arret och melodin känns lite fyrkantig. Kan tyvärr inte förklara varför, men upplever det bara så. Låter går i valstakt och jag höra i det fördolda (öronmässigt) ett cirkustema, tänker lite på Lennons Mr Kite, eller vad den heter.
Men förbaskat bra som vanligt. Du känns trygg i det här formatet, kanske för trygg?...
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.01.2011, 17:06:09 ---Kul att du fixat en bra pianomodul, du har ju frågat ibland om ett sådant
Klassisk asti, vemodigt och ett icke ringa reverb på den dubblerade sången.
Tycker låten upplevs som lite odynamisk, det är samma energi sas hela tiden, inget som trycker till, ökar intensiviteten eller som gör det motsatta, plockar ner till kanske bara piano. Arret och melodin känns lite fyrkantig. Kan tyvärr inte förklara varför, men upplever det bara så. Låter går i valstakt och jag höra i det fördolda (öronmässigt) ett cirkustema, tänker lite på Lennons Mr Kite, eller vad den heter.
Men förbaskat bra som vanligt. Du känns trygg i det här formatet, kanske för trygg?...
--- Slut citat ---
Ja, pianot kan nog låta ännu bättre när man lärt sig pluggen lite bättre. Synd bara att man inte kan spela bättre! :wacko:
Men det är inte så mycket reverb på sången, tycker jag är försiktig med det! Tycker du det är för mycket?
Låten är som du säger inte så dynamiskt varierad, men det var inte meningen. Ville få till en lugn, avslappande stämning.
Med fyrkantig melodi och arr kanske du menar att sången följer taktslagen ganska slaviskt....? Det har du i så fall troligen rätt i!
Ja, jag känner att jag faller in i liknande harmoniföljder, melodier och arr rätt mycket nu. Är nog dags för en time-out för att få ny inspiration.
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
mahan:
Tjou Asti!
Igen en härlig garfunkel låt, och med det menar jag inte att du kopierar utan du har hittat en egen stil! Du vet att jag gillar stämmor så denna låt får ten pointz på den avdelningen! Acken sitter scmäck o arret annars åxå fint.
Mixen tycker jag att kunde vara mjukare, kolla med Yllets test att skära både "upp å ner".
Mixen känns nu lite kall o kanske lite komprimerad, har själv svårt att få tummen på "korrigeringsknappen".
Tror att du borde släppa aningen på kompressorn, den brukar ha tendens att höja på aningen oväntade frekvenser. Men det är bara Obbnäsguubens tankar, kanske nån kan slänga in bättre?
För att inte låta som halshuggning så ber jag att återvända tillkommentens begynnelse..... LÅTEN GILLAS! :D
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida