Forum > Färdiga produktioner

Asti - Under the sacrified skies (klar)

<< < (2/8) > >>

asti:

--- Citat från: equality skrivet 04.01.2011, 22:03:37 ---Sköna, avslappnande tongångar i valstakt. Tycker allt sitter perfekt, gitarrplock, sång, körer, cello... Fint pianoljud, Ivory? Får lite vibbar av Moody Blues. Fina harmonier, finurliga växlingar och nedgångar. 

--- Slut citat ---
Pianot är Alicia´s keys.
"Sköna, avslappnande tongångar" - då är jag nöjd!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 04.01.2011, 22:41:59 ---Vackert och stillsamt!
Har inga stora grejor på ljud å mix - låter bra.
Det är dock lite osynk mellan lead och stämma på några ställen, inget att bry sig om egentligen, men vid ca 20 på spelaren är det mest tydligt tycker jag.

Jag tycker oxå att slutet känns lite rumphugget, lite för abrupt liksom.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Får ta och kolla upp osynket! Är lite osäker på vad du menar med "lead och stämma"!?
Rumphugget slut? Kanske ska låta pianot och cellon klinga ut lite längre.....
/Asti

asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2011, 01:19:01 ---Waunderbaum riktigt härlig och avkopplande låt som man sitter på helspänn till - vad ska hända nu - bra växling vid 73. Röst och arr riktigt riktigt bra sparsmakat men oh så snyggt. Jag har problem på alla P som puffar och något oidentifierat skrammel vid 17 på KR-spelaren dock

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar låten!
Jag har editerat sångfilen en del och skurit på hårda p- och t-ljud, men får ta en koll till!
Skramlet ska identifieras och om möjligt avlägsnas!  :)
/Asti

Gurano:

--- Citat från: asti skrivet 05.01.2011, 09:16:07 ---Får ta och kolla upp osynket! Är lite osäker på vad du menar med "lead och stämma"!?
Rumphugget slut? Kanske ska låta pianot och cellon klinga ut lite längre.....
/Asti

--- Slut citat ---
ja det var nog lite slarvigt av mig att skriva lead och stämma - egentligen sjunger du likadant på 2 (flera?) spår för att liksom förstärka/fördjupa/bredda sången - och det är mellan dessa spår som du ibland landar på olika ställen på vissa ord, vilket ger, för mitt öra, lite osynk - no big deal egentligen.

Å med rumphugget så menar jag inte texten - jag menar att musiklunket som rullar jämt och bra väldigt snabbt bara klipps/slutar samtidigt som texten slutar - som om strömmen klipps - kanske kan det räcka med att låta instrumenten klinga ut mer, men utifrån min smak då, så skulle jag köra en sånglös musikvända på slutet (på nåt sätt?)

Hmmm nu var jag väl inte heller särskilt tydlig ;)

Gurano

Fuzzbub:
Snyggt som vanligt Asti.  Känslan har du fått fram, det känns rofyllt och bra.  Har egentligen inget utom att det skulle vara nice med lite bas, speciellt på ahh:andet som börjar runt 92s.  Kanske lite basigare cello? Bara en tanke.      Bra jobbat!  /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion