Forum > Färdiga produktioner

Asti - Under the sacrified skies (klar)

(1/8) > >>

asti:
Editerat i sångspåren, skurit bort lite av övre mellanregistret på gitarrerna, så de inte är så vassa,
samt lagt till en basfiol för att få lite mer fyllighet och värme. Tror den får anses klar nu.

Har lagt på lite blås (tromboner) och redigerat i pianospåret, samt minskat arret i sista versen. Bättre? Sämre?

På nytt en akustisk och lågmäld låt, som jag hoppas ska förmedla någon form av rofylld stämning....
Tar gärna synpunkter på arret eller vad som helst.

Titel: Under the sacrified skies
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2011
Låtlängd: 3:05

equality:
Sköna, avslappnande tongångar i valstakt. Tycker allt sitter perfekt, gitarrplock, sång, körer, cello... Fint pianoljud, Ivory? Får lite vibbar av Moody Blues. Fina harmonier, finurliga växlingar och nedgångar. 

Gurano:
Jag får inte spelaren att funka?  :unsure:

....Jo nu gick det!

Gurano:
Vackert och stillsamt!
Har inga stora grejor på ljud å mix - låter bra.
Det är dock lite osynk mellan lead och stämma på några ställen, inget att bry sig om egentligen, men vid ca 20 på spelaren är det mest tydligt tycker jag.

Jag tycker oxå att slutet känns lite rumphugget, lite för abrupt liksom.

Ha det gott
Gurano

Eddi:
Waunderbaum riktigt härlig och avkopplande låt som man sitter på helspänn till - vad ska hända nu - bra växling vid 73. Röst och arr riktigt riktigt bra sparsmakat men oh så snyggt. Jag har problem på alla P som puffar och något oidentifierat skrammel vid 17 på KR-spelaren dock

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion