Forum > Demolåtar

MaxB - Hierusalem - kör och sång

<< < (10/11) > >>

Eddi:
Jäklar vad fin den här har bliviT - massor med känsla och underbara ljud. Har liksom inget förbättrande förslag.
Snyggt

MaxB:
Tack! Lägga om sången kanske...?

Marruschkka:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.01.2011, 20:49:09 ---Tack! Lägga om sången kanske...?

--- Slut citat ---

Varför det? Ingen sång behöver läggas om här tycker jag-näe.

Jag lyssnar på den senaste versionen av detta formidabla stycke, här har du lyckats få in närhet, innerlighet och känsla, och med den kören så är det bara "WoW" :P

Det här är det bästa jag hört från dej Max, det går rakt in i magtrakten och det är ett väldigt gott tecken!

Bra kör från Rattle, naturligtvis.

Mycket spännande projekt detta :)

/Marre

equality:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.01.2011, 19:16:25 ---Har länkat i trådhuvudet samma sekund som här ovanför, nästan. Brukar göra det.

En snabbkoll hållandes musmarkören över Podcast-länken i spelaren, kan avslöja filnamnet i "visa-fältet" längst ner till vänster. Där ser man dagens datum i trådhuvudet också.

Ja, kanske får sången göras som du beskriver. Nu har jag deletat alla tidigare versioner och det är väl bäst att man gör det du tipsar om vid samma inspelningstillfälle så det blir unisont trots klipp...

--- Slut citat ---

Sorry, trodde sista verren var länkad långt in i tråden. Äh, vad jag känner mig gnällig idag.  :mellow: Detta är jättefint och håller med Marre om att du är på väg att gå iland med ytterligare ett mästerverk (förutom the Queen). När något låter så här bra så höjs kraven per automatik på något sätt. Putsning av sången skulle då vara det lilla extra...  :rolleyes:

Yllet:
Jättebra. Känns "Sting" som någon påpekade tidigare, när han plockar fram sina medeltidsinstrument och blåser liv i finkulturen.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion