Forum > Demolåtar
MaxB - Hierusalem - kör och sång
MaxB:
Sjunger en text från 1500-talet, som jag satt melodi till.
Har 2011-01-12 fått en trevlig kör av Rattlesnake som ersatt min tidigare kör. Försöker dock tygla en kvinnas röst som är lite påträngande i högre register. Tack Rattle!
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Hierusalem_20110115_maximized.mp3[/mp3]
Gurano:
Hejsan!
Seriöst stycke :)
Därför ska jag försöka ge ett mer grundligt tyckande:
Sången är fin men har nog lite för mycket reverb (även för mig) och är för vass i mina lurar.
När du plockar på akken så tycker jag att den högsta tonen (tunnaste strängen) är för stum - går det att få den att klinga mer (går det att få hela akken att klinga mer)? Jag förstår, tror jag, att du vill att akken ska tona fram i början, men för mig låter det som att den har samma volym hela vägen fram till 18 då den ökar för hastigt.
Det finns någon slags flöjt? som jag tycker att du kan lyfta fram lite till.
Ang kören så blir det lite volymfnurror när de låter - känner igen problemet när jag oxå använt midikörer. Lite onaturligt långa körljud ibland tror jag. Tycker dock att körljuden låter mer synth än människoröster.
Gör så att sången blir mindre rymlig s.a.s så kan det bli en snygg bit!
Ha det gott
Gurano
Wernborg:
Kören låter lite trist.
Sången är grymt snygg emellanåt, när du lyckas göra melodierna mjukt och sätta tonerna direkt, utan att glida in i dom.
Att bara säga att det är för mycket eller för lite reverb går inte. Det handlar minst om två parametrar, längd och mängd. Jag tycker du har ett alldeles för kort reverb för stycket som mycket väl skulle kunna framföras i en kyrka. Jag hade förlängd reverbet nån sekund eller två och samtidig minskat mängden. Lägg gärna ett pre-delay på reverben också. Det brukar göra att tydligheten i sången går fram fast det är mycket reverb. Kolla gärna in Stillwells reverb som tipsas om i en aktuell tråd. Evighetsdemo går att ta hem.
Mellotronorgeln låter fint.
Stråkmellotronen låter frukantsvärt. Men det gör alla mellotroner. :ph34r:
Tycker inte du ska "strumma" ackorden på gitarren mot slutet utan fortsätta plocka. Kanske öka intesiteten i plocket bara?
MaxB:
Två suveränt bra inlägg med tips jag ska ta med mig till fortsatt arbete med den här.
equality:
Får lite Sting-vibbar (vilken fantastisk TV-konsert härom kvällen!). Fin komposition. F-n vad bra du sjunger här. Tycker det är "för mycket reverb" utan att kunna utveckla det närmare. Håller också med Wernis att du kan öka intensiteten utan att "strumma".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida