Forum > Demolåtar
MaxB - Hierusalem - kör och sång
Gurano:
--- Citat från: mixuz skrivet 11.01.2011, 23:24:19 ---Vacker text. Lite svårförstålig längtan i England på 1500-talet..
'Bara jag kommer till Jerusalem blir allt bra..'
Lite som svarta amerikaner i sydstaterna i början på 1900-talet.
'Bara jag flyttar till Chicago blir allt bra..'
--- Slut citat ---
Nja den längtan är nog inte riktigt jämförbart tror jag - Jerusalem och Chicago -
kan den förstnämnda platsen ha med religion och gud att göra mån tro? :)
Ha det gott
Gurano
mixuz:
gurano: Ah jag förstår din invändning :)
Men Chicago har närmast ett religöst skimmer i många gamla blueslåtar..
MaxB:
--- Citat från: mixuz skrivet 11.01.2011, 23:32:09 ---gurano: Ah jag förstår din invändning :)
Men Chicago har närmast ett religöst skimmer i många gamla blueslåtar..
--- Slut citat ---
Tycker det är bra paralleller - gräset är grönare på andra sidan.
La om akustiska gitarrerna hela vägen och sjöng om den och spelade in en version helt utan körer och utan bas igår.
Det blev en väldigt naken version, ska nog inte lägga upp den här utan hoppas på assistans med körer med bättre ljudkvalité.
Nyfiken på vad det kan ge.
kpinnen:
Detta gillade verkligen, skön känsla i låten och sången passar in kanon bra, några sura toner men inget man behöver haka upp sig på direkt. Du lyckas låta som Sting emellanåt.
Kanske att nylonen är lite för bumlig så att den krockar med rösten ibland, vet att det är svårt just i dom frekvenserna för man är rädd att nylonen ska låta för tunt.
Bra jobbat MaxB !
MaxB:
--- Citat från: kpinnen skrivet 12.01.2011, 11:19:43 ---Detta gillade verkligen, skön känsla i låten och sången passar in kanon bra, några sura toner men inget man behöver haka upp sig på direkt. Du lyckas låta som Sting emellanåt.
Kanske att nylonen är lite för bumlig så att den krockar med rösten ibland, vet att det är svårt just i dom frekvenserna för man är rädd att nylonen ska låta för tunt.
Bra jobbat MaxB !
--- Slut citat ---
Tack!
Jag pyser ut versionen från igår kväll (utan körer med nya gitarrer och ny sång).
Lite sur sång här och där men är det samma bumlighet här med nya gitarrerna?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Hierusalem_20110111_NoChoir.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida