Forum > Demolåtar
Emlan - Mitt hjärtas bön
Eddi:
Jag har lyssnat på den här några gånger nu och ser till min förvåning att jag inte givit feedback. Underbar sång kanon bra låt och arr men den skulle hålla med fler instrument också. Rösten lite burkig ja men inte så farligt alls gillar dina känslor som genomsyrar alstret. God vibrations här :D
Emlan:
Tack, vad ni är goa!
Många bra tips!
JA, det är en trädgårdsslang:)
En kontrabas tar jag gärna! :)
Inspelningen är gjord två sekunder efter låten! Därav lite tveksamheter... och hostsång och sånt:) Men roligt att det uppskattas av vissa och mindre av andra. Jag är inte så mycket för det där med inspelning... fort ska det gå! och så får det duga som det blir i farten ungefär:)
Jag skrev refrängen för över ett år sen,
stod i hällregn och kyligt höstväder,
DÅ kom det cirkushästar springande genom stans centrumrondell,
de hade rymt! Det var ett mirakel:)
ChristianAndersson:
Det är en riktigt bra grej det här. Det finns ju många som ger sig på sådan här musik, men inte många som kan få fram sådan känsla.
Med en så "rätt" text (om än melankolisk och tragisk) är det verkligen skönt att du har en så perfekt röst också.
Allt stämmer ihop - rösten, texten, instrumentationen. Melodica... roligt att plocka in en sådan grej här också.
Jag tycker inte det behöver vara några fler instrument. En försiktig instrumentsättning ger bara ännu mer känsla åt ensamheten och hopplösheten.
Riktigt bra jobbat! :)
MaxB:
--- Citat från: Emlan skrivet 01.01.2011, 13:03:53 ---Jag skrev refrängen för över ett år sen,
stod i hällregn och kyligt höstväder,
DÅ kom det cirkushästar springande genom stans centrumrondell,
de hade rymt! Det var ett mirakel:)
--- Slut citat ---
Sånt där, totalt oväntat, är härligt frigörande, i en situation då man som mest behöver det!
Cirkushästar... i rondellen framför mina ögon.
Hur sannolikt är det?
Emlan:
--- Citat från: ChristianAndersson skrivet 01.01.2011, 13:35:17 ---Det är en riktigt bra grej det här. Det finns ju många som ger sig på sådan här musik, men inte många som kan få fram sådan känsla.
Med en så "rätt" text (om än melankolisk och tragisk) är det verkligen skönt att du har en så perfekt röst också.
Allt stämmer ihop - rösten, texten, instrumentationen. Melodica... roligt att plocka in en sådan grej här också.
Jag tycker inte det behöver vara några fler instrument. En försiktig instrumentsättning ger bara ännu mer känsla åt ensamheten och hopplösheten.
Riktigt bra jobbat! :)
--- Slut citat ---
Tack!!! Så roligt att den uppskattas precis som den är:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida