Forum > Demolåtar
Emlan - Mitt hjärtas bön
hogge:
OJ... HEJ.... Vem är Du??
Jag måste försöka hinna med KR mer uppenbarligen.. Dig har jag helt missat :wacko:
Det här är skitbra.. Inspelningstekniskt finns mycket att önska men samtidigt ger det en intim livekänsla om detta..
För övrigt är låten riktigt bra och Din röst är magisk...
Jonte:
Vilken fin röst du har! Bra låt också med nerv i.
Tokai:
Rumsljudet är inte så bra. Fixa akustiken. Ett bolster i ena hörnet och du vänd ifrån det brukar funka.
Bra låt. Gillar det här soul/blues som du gör. Visst kan man höra andra instrument komma in, trummor bas... senare.
Behåll melodican!
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 30.12.2010, 20:45:45 ---Visst kan man höra andra instrument komma in, trummor bas... senare.
Behåll melodican!
--- Slut citat ---
Så här kände och tänkte jag också. En bit in i Mitt hjärtas bön passar det mycket bra att contrabasen, trummorna och flera instrument kommer in.
equality:
Hjärtskärande depp :( som träffar direkt med den fina och direkta texten och din uttrycksfulla sång. Hoppas det är bättre nu och om inget annat kan att bara få "skriva av" sig funka. Tänker lite på Melissa Horn när jag hör detta. Gillar de korta tveken inför vissa ackordbyten, känns levande. Kompositionen gillar jag också men skulle nog hållit refrängen striktare i dur ("ber om ett mirakel...") för att öka kontrasten mot mollversen. Visst kan man tänka mindre rumsklang på gitarr och röst men låter annars färdigt i mina öron. Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida