Kontrollrummet

Goodbye F

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gitarristen och multiartisten Freddy har avreggat sig från forumet. Skittråkigt tycker jag.

Citerar en användare på Mute liberation Technologies newsmail:

"goodbye my friend, and thank you for the music"

Må dina gitarrer aldrig bli utan strängar =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Det var väldigt tråkigt!  :(  Multiartist stämmer bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad tsmalmbe

Ja, freddy körde ett bra geim här på forumet och med över 3000+ inlägg var han en resurs som forumet inte kan ersätta över en natt.

Thank you for the music.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Vet någon varför? :(

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad tsmalmbe

Jag hoppas freddy inte tar illa upp av att jag kommenterar vidare, men för att nu undvika spekulationer tycker jag att det är bättre så:

Jag fick ett PM av honom, ingen större dramatik inblandad. Det var helt enkelt ett tidevarv som var förbi.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Låter begravning om detta....

Trots allt har ju ingen gått bort, möjligtvis bytt arena eller så.
Det finns ju en värld ytterom KR fast man ibland glömmer bort det.
Själv har jag åxå levt en längre period med låg produktivitet på KR,
bara haft en mystisk press på att alla väntar på mera musik av mig,
en press som lett till stress fast det bara e nåt som jag själv upplever.

KR är ju en rätt konstig plats...
fast man ingen känner personligt så finns det en intensiv känslovärld i det hela.
Går så otroligt lätt att såra nån om man vill, och dom såren går faktiskt djupt in i själen.
Låter kanske naivt, men har själv upplevt denna sårbara känsla här på KR, har haft lust att kasta ankaret och lämna rubbet. Tiden har dock visat att man kan både leva med KR och man kan åxå ta en paus från KR.... och överleva.
Konstiga platser dessa forum med många olika själar som delar samma intresse, men ibland på så väldigt olika bastankar.

Hur som helst så kommer jag att sakna F här på KR, punkt o slut! :wub:

Vet ju att du läser detta F, du har min emajl adress.....


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Freddy är en musiker som är genialisk och känslig som en artist av den rangen är. Ofta drog han tillbaka låtarna vid minsta kritik och han la aldrig upp några "Färdiga" alster. Freddy är 27 bast och i en känslig ålder med ett stort musikkunnande så jag är hyggligt säker på att han återkommer en vacker dag med ett större självförtroende och sopar banan med oss igen. Jag ser fram emot det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Kommer att sakna dej och dina vassa kommentarer :P

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
 :(

Vad trist, och han sa inget om var han tog vägen heller???


asti

  • Gäst

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jopp. Trist..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
eeeehhh jaha varför? 

den här tråden visar å andra sidan att Kr är ett najs Forum

så jag tror att även om man är mer eller mindre aktiv på forumet så kommer man tilbaka

så jag sjunger,,,, vi ses igen någon sta,,,

lycka till med musiken må strängarna på din lyra ta dig dit du vill

mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Freddy är en musiker som är genialisk och känslig som en artist av den rangen är. Ofta drog han tillbaka låtarna vid minsta kritik och han la aldrig upp några "Färdiga" alster. Freddy är 27 bast och i en känslig ålder med ett stort musikkunnande så jag är hyggligt säker på att han återkommer en vacker dag med ett större självförtroende och sopar banan med oss igen. Jag ser fram emot det.


Tja, 29 är nog närmare :)  Sedan åkte låtarna upp här, togs ner sen de blev mer färdiga, ochpresenterades på andra ställen, och det har nog inte med självförtroende att göra :)


Han lessnade helt enkelt på KR som tsm skrev, och ingen större dramatik :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Undrar just om det inte var han som kickade på mig av nån anledning.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Undrar just om det inte var han som kickade på mig av nån anledning.

Om han gjorde det så hade han säkert en god anledning. :rolleyes:
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Freddy är en musiker som är genialisk och känslig som en artist av den rangen är. Ofta drog han tillbaka låtarna vid minsta kritik och han la aldrig upp några "Färdiga" alster. Freddy är 27 bast och i en känslig ålder med ett stort musikkunnande så jag är hyggligt säker på att han återkommer en vacker dag med ett större självförtroende och sopar banan med oss igen. Jag ser fram emot det.


Tja, 29 är nog närmare :)  Sedan åkte låtarna upp här, togs ner sen de blev mer färdiga, ochpresenterades på andra ställen, och det har nog inte med självförtroende att göra :)


Han lessnade helt enkelt på KR som tsm skrev, och ingen större dramatik :)
Vadå finns det andra ställen :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Freddy är en musiker som är genialisk och känslig som en artist av den rangen är. Ofta drog han tillbaka låtarna vid minsta kritik och han la aldrig upp några "Färdiga" alster. Freddy är 27 bast och i en känslig ålder med ett stort musikkunnande så jag är hyggligt säker på att han återkommer en vacker dag med ett större självförtroende och sopar banan med oss igen. Jag ser fram emot det.


Tja, 29 är nog närmare :)  Sedan åkte låtarna upp här, togs ner sen de blev mer färdiga, ochpresenterades på andra ställen, och det har nog inte med självförtroende att göra :)


Han lessnade helt enkelt på KR som tsm skrev, och ingen större dramatik :)
Vadå finns det andra ställen :wacko:

Ja, man undrar ju liksom var alla demoartister håller till. Vi är ju extremt få egentligen på KR och på Studio finns väl några till, men var håller massan till. Eller sitter alla bara hemma och pular för sig själva? Myspace är ju otänkbart om man vill få feedback på vad man gör.



Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
På VST finns väl några till men det är mycket sparsmakat med feedback där.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, det undrar jag också. MySpace = dead space. AllEars var ju ett demoinriktat ställe för några som breakade och Ubetoo har lite samma stuk.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Freddy är en musiker som är genialisk och känslig som en artist av den rangen är. Ofta drog han tillbaka låtarna vid minsta kritik och han la aldrig upp några "Färdiga" alster. Freddy är 27 bast och i en känslig ålder med ett stort musikkunnande så jag är hyggligt säker på att han återkommer en vacker dag med ett större självförtroende och sopar banan med oss igen. Jag ser fram emot det.


Tja, 29 är nog närmare :)  Sedan åkte låtarna upp här, togs ner sen de blev mer färdiga, ochpresenterades på andra ställen, och det har nog inte med självförtroende att göra :)


Han lessnade helt enkelt på KR som tsm skrev, och ingen större dramatik :)
Vadå finns det andra ställen :wacko:

Ja, man undrar ju liksom var alla demoartister håller till. Vi är ju extremt få egentligen på KR och på Studio finns väl några till, men var håller massan till. Eller sitter alla bara hemma och pular för sig själva? Myspace är ju otänkbart om man vill få feedback på vad man gör.



Det spelar ingen roll var man lägger upp något. Feedbacken är lika usla även på internationella stora forum. Ett par kommentarer högst för det allra mesta. Känns inte så givande lägga upp något.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det spelar ingen roll var man lägger upp något. Feedbacken är lika usla även på internationella stora forum. Ett par kommentarer högst för det allra mesta. Känns inte så givande lägga upp något.
Det borde räcka med en kommentar så länge den är bra, konstruktiv och ärlig! Är man då lyhörd så kan allas/dina alster bli bättre!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Håller inte med. Sitta och slita och bara få en futtig kommentar känns inte alls mödan värt.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Oftast så ger folk bara kritik på hur ljudet låter medan man helt lämnar det musikaliska. Det är trist.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Då antar jag att KR är typ världens bästa Forum då!
Eftersom man faktiskt får bra feed här både på det musikaliska och ljudmässigt etc. VIVA KR
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Håller inte med. Sitta och slita och bara få en futtig kommentar känns inte alls mödan värt.
Om målet med att göra musik är att få ett stort antal kommentarer på KR så är det enligt mig fel ingång att göra musik. Det borde likafullt räcka med 1 bra kommentar - kan inte förstå det på nåt annat sätt när du skriver inte mödan värt.

Håller med Eddi!

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ja det var väldigt tråkigt. Tycker det är bättre när folk tar timeout ett tag. Freddy höll ju också i julskiva och bidrog med tung metal så det kommer verkligen att bli ett hål där. Hoppas han återvänder efter en välbehövlig paus.  :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Då antar jag att KR är typ världens bästa Forum då!
Eftersom man faktiskt får bra feed här både på det musikaliska och ljudmässigt etc. VIVA KR

Men det borde ju vara fler än 50 (eller hur många aktiva vi nu är) som skulle vilja ha kvalitativ feedback. Finns ju säkert tusentals likasinnade egentligen i detta land.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Men det borde ju vara fler än 50 (eller hur många aktiva vi nu är) som skulle vilja ha kvalitativ feedback. Finns ju säkert tusentals likasinnade egentligen i detta land.
Min gissning är att det kan bero på att en del/många? medlemmar är ganska ovana musiksnickare! och om de/man då lägger upp tämligen råa, otajta ideer så finns en olycklig risk att de nog sågas längs fotknölarna av vissa på KR, ofta med argumentet de får tåla för jag säger bara vad jag tycker...typ. Som jag sagt tidigare så behövs det god retorik och ett smakfullt/smart sätt att säga saker på - man kan uttrycka en sak på en massa sätt, varav en del är bra - andra mindre bra!

Detta var bara en tanke från mig

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Att mixa är det lättaste. Arret är det som är nyckeln till om det blir bra. Om man inte får till mixen efter en dag så är det nåt annat som är fel.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Att mixa är det lättaste. Arret är det som är nyckeln till om det blir bra. Om man inte får till mixen efter en dag så är det nåt annat som är fel.

Fast det beror väl på mixen. Vissa gånger har jag verkligen fått hålla på med mix speciellt när det är mycket akustiska instrument. Arret är extremt viktigt så där har du iofs en poäng.  :)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Vissa gånger har jag verkligen fått hålla på med mix speciellt när det är mycket akustiska instrument.

Aha. Jag tycker tvärtom att när jag spelat in akustiska instrument så separerar dom nästan sig själv på ett snyggt sätt på ett vis som inte samplade instrument gör och det räcker att sätta nivåer. :wacko:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Spelar man in på rätt sätt så behöver man göra väldigt lite efterarbete. Samplingar och t ex lajnade gitarrer får man arbeta med för att de ska sätta sig bra i mixen.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Burnin Sven

  • Gäst
Undrar just om det inte var han som kickade på mig av nån anledning.

Om han gjorde det så hade han säkert en god anledning. :rolleyes:

Vad skulle det vara för anledning menar du?

Jag ger svar på tal och gillar inte när folk jävlas/hoppar på andra och är allmänt spydiga eller bara otrevliga i största allmänhet. Så det har nog hänt att jag sagt ifrån när nån varit taskig mot nån nybörjare som råkat ställa en fråga som inte fallit på läppen både här och på studio. Jag gillar heller inte att infoga mig i nån rangordning eller knäböja för nån oavsett vem.

Om jag inte är en cool kille som får vara med i klubben så är det ingen större panik jag har hårdare hud än så. Förbehåller mig oxå rätten att uttrycka mig var jag vill, ända sättet att bli av med mig är att stänga mitt medlemskap.

Skulle det vara en god anledning så får du räkna med att det får du leva med sorry Lorry.

Ha det bra du och God Jul, ät mycket pepparkakor det går åt.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är precis av anledningen som tagits upp i tråden som jag så ofta tjatat på kvalitet och ärlighet på demokommentarer. Om det inte är vettiga tips7synpuntker som kommer fram i demokommentarerna utan bara "gillart" så finns det ju ingen anledning att posta demos för kritik och tips.

Då kan man lika gärna använda andra kanaler för att nå ut med musiken, och jag tror att det händer för många här, till exempel freddy.
https://soundcloud.com/secondary-protocol