Forum > Demolåtar

equality - Vinterdåren

<< < (5/13) > >>

equality:
Marruschkka: Hej! Kul att du gillar't (trots svärtan och pratet). Kanske testar jag ändå en mer tonal version, det är ju snart jullov och får tid att labba lite. Tack Marre!
mixuz: Ska se över basen också. Tack för uppskattande kommentar!  :)

equality:
Ny version med mer sånglig sång förhoppningsvis, elgitarrsolo och nivåjusteringar.

Gurano:
Fortfarande en skön låt! Nu ligger nivåerna bra tycker jag, basen framträder mycket mer. Spejsat solo men det passar.
Tycker att din röst tvekar lite på de absolut lägsta tonerna tex vid 21 på spelaren...vid hon som är så fjär

På några ställen är sången lite vass (men det är troligen mina lurar som är dåliga).

Ha det gott
Gurano

Wernborg:
Bättre nu ja.

Något som jag inte tänkte på sist när jag lyssnade i laptopen var strängrassel och gnissel. Kan tycka att det är lite väl mycket skräp i tagningen. Tyckte även att du kunde gasa på i basregistret på guran något.

Läckert arr som sagt.

equality:
Gurano: Märkligt att sången låter vass. Håller med om det. Hoppas inget hände med micken som jag råkade stöta mot, inte mycket men ändå. De brukar nämligen inte låta vasst om dom mickarna. Jo, asti hade rätt, den här tonarten är mer fel än vanligt för min röst men jag kan inte göra alla låtar i D  :rolleyes:. Tack för dina öron igen!
Wernborg: Ja, det kanske är lite väl diskantiga gitarrer. Vissa toner i solot blir bara för mycket. Vet inte om det är så mycket rassel just men värt att se över. Tack igen!

Putsade lite på sångspåret och elguresolot som lät väl falskt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion