Forum > Demolåtar
equality - Vinterdåren
Clemens:
ja.. riktigt snygga gitarrer..härliga harmonier, tycker även mixen känns balanserad å bra..schysst låt! :)
equality:
--- Citat från: Clemens skrivet 02.01.2011, 22:02:15 ---ja.. riktigt snygga gitarrer..härliga harmonier, tycker även mixen känns balanserad å bra..schysst låt! :)
--- Slut citat ---
Om dina säkra öron ger gk känns det helt ok. :) Funderade ett tag på lite sångkompression (ingen sådan nu) i nån vers där jag tycker den är stötig. Får se... Thnx Cl!
Burnin Sven:
Fin den här oxå inga ben i den inte, nån som "svarar" kör här och där men en snygg melodi i stämma skulle kunna funka.
equality:
Tack Göran! Kör kan funka. Funderade ett tag på stämmor men sedan är det lätt att det drar iväg med trummor (som aldrig funkar i mina händer), orgel och stråkar och all sköns bråte som gör att den aldrig blir klar. Ville ha den kärvt avskalad. Kanske blir tradig då variationen inte är stor melodiskt MEN...
...nu har Fenomenale Freddy med sin magiska slajd-dobro varit generös nog och lagt sina toner. Detta fick mig att välja en ny sångtagning. Okomprimerad sång (och dobro Freddy!) hoppas det funkar i mixen.
asti:
Plötsligt har låten fått en blues-ton i stället för skillingtryck/folkvisa!
Fantastiskt vad ett instrument kan göra! Det här tycker jag lyfte låten rejält!
Sången är bra nu, tycker inte den behöver höjas tonartsmässigt.
Bra låt och bra utförande!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida