Forum > Demolåtar

equality - Vinterdåren

<< < (3/13) > >>

Rattlesnake:
Skön låt med intrikata harmonier som inte påminner om nåt annat.
Bra spelat och kanonbra mixat, jag tycker inte något behöver ändras här.

Tokai:
Tycker det passar bra med pratsång. Trevligt gitarrspel, kanske något diskantig i soundet. Basfiolen kanske lite ojämn i volym, kompression/limiter kan jämna till det. Hur har du gjort, spelat in en fras och sedan kopierat den över hela låten eller spelat samma figur oavbrutet? Själva upprepningen i låtstrukturen hör väl till  stilen, genren (lite folkvisebaserat), men jag önskar nåt som bryter av.
Dina framträdande är numera sällsynta men alltid framemotsedda! Mycket bra text!

equality:
Gurano: Jo, svårt att vara ironisk i skrift. Lade dit en smiley. Sänkte sången något. Basen kanske skulle vara distinktare. Tack!
MaxB: Kontran är mjukvara. Kul att du uppskattar texten! Tack!
Eddi: Jo, kanske ett stick. Lite knepigt att rigga allt igen, får se. Sänkte voxen något som sagt. Ska testa med automatisering nästa gång eller om ny tagning.
H-Mike: Detsamma, kul att "se" dig igen! Ser fram mot må¨nga, nya sköna H-Mike-alster. Håller med om att den blir lite "stötig". Tyckte det funkade. Satsade mest på sångliga uttrycket i denna och för min del blir det alltid på bekostnad av stabiliteten i rösten tyvärr. Vore kul att testa en helt ny verre om andan faller på... Ha det gott Micke och tack!
asti: Ja den ligger väl lite låg i tonarten för min röst. Sista frasen är ju som den vänstra guran spelar annars, ungefär. Tyckte det funkade med den melodin där i slutet. Svajar till där något. Kul att du tycker texten funkar. Ryckte lite i vänstra guranklippet och förhoppningsvis mindre snubbel. Får väl ligga till sig något innan ny verr. Tänkte testa något lite gladare först om textprånglarknappen funkar. Stort tack för bra feedb!
Rattlesnake: Vilken värmande kommentar! Stort tack R! Keep rattlin'!
Tokai: Jo ville ha pratsång på denna. Boastade diskanten för sprödare sound, tog i för mycket kanske. Ska se över nivåerna på basfiolen. Som sagt gillade den malande känslan men vore intressant att testa ett stick som skänker variation. Guran är inspelad Stück für Stück och de bästa tagningarna fick bli kvar. Något klipptes ut och "transplanterades" till den del där fingrarna inte tryckte ner strängarna ordentligt, etc. Ville att den skulle uppfattas som lite bluesig folkvisa men visst nåt break som sagt... Thnx Tokai!

Wernborg:
Oj. Supersnyggt akkearr här.

Det låter riktigt bra om detta tycker även jag.

På minussidan slår jag till med sången. Jag hade valt mer "sångig" sång istället för "pratig".

Dividend:
Ja, bra lirat det här.

Annan typ av sång, skulle kanske vara värt att testa (inte säkert att det blir bättre?), som nån var inne på. Folkvisemelodi på nyckelharpa/fiol kan jag tycka mig höra funka på ett par ställen, och vore värt att testa..
Får lite vibbar av country här och var, men det är bara på gränsen ;)

Basfiolen hörs knappt, och texten funkar stämningsmässigt väldigt bra till arrangemanget!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion