Forum > Demolåtar
equality - Vinterdåren
asti:
Jättesnyggt gitarrspel och gitarrljud, som vanligt, och sköna harmonier!
Tror att det hade passat din röst bättre om du lagt den i en något högre tonart!
På några ställen låter det lite som att gitarrerna inte synkar riktigt i plocket, tendens till snubbel.
Sista textraderna låter sången lite osäker, som om du inte vet riktigt hur du ska sjunga där....
Stämningsfull, fin låt med bra text! Blir kanon med lite puts!
equality:
Tack för bra feedb. La upp en ny version med justerade nivåer och små justeringar tack vare era öron. Ny sångtagning blir det nog. Återk med bättre svar och back-feed-back.
Eddi:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.12.2010, 10:29:11 ---Ja det är nåt med ljudbilden som stör lite kan vara att rösten har för hög presence. Intressanta harmonier men kan bli deppigt i längden jag saknar en positiv skjuts nånstans annars härligt att höra en ny EQ.
Edit: bra text
--- Slut citat ---
Jag hör faktiskt inga större skillnader från första verren.
equality:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.12.2010, 23:55:27 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 15.12.2010, 10:29:11 ---Ja det är nåt med ljudbilden som stör lite kan vara att rösten har för hög presence. Intressanta harmonier men kan bli deppigt i längden jag saknar en positiv skjuts nånstans annars härligt att höra en ny EQ.
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Nehe, he. Nja, det var några dB hit och dit och lite drag-och-släpp i kompguran till vänster. Men visst. Ny sångtagning is da shit förmodligen.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 15.12.2010, 23:59:09 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 15.12.2010, 23:55:27 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Nehe, he. Nja, det var några dB hit och dit och lite drag-och-släpp i kompguran till vänster. Men visst. Ny sångtagning is da shit förmodligen.
--- Slut citat ---
Nja det vatr inget FEL på sången utan den är lite för långt fram bara enligt mitt förmenande, Ommixning snarare alltså.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida