Forum > Demolåtar

Gurano - Akustiskt gung

<< < (5/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.12.2010, 12:31:12 ---Bra tips av Max å Eddi,skriver under på det.
Bumligheten borta,det börjar låta riktigt bra.Basen jobbar väldigt lågt i registret..Nu har den inget att krocka med(sedan du fixade guran)men du skulle kunna dra undan lite botten bröl från den.En liten justering runt 50-100hz nånstans..Trummorna tänkte jag inte på så det betyder förmodligen att det var bra jobbat :)
Mycket angenämt stycke musik detta.
Mike

--- Slut citat ---
tackar, skitkul att höra att adu tycker att det går framåt, trots min extremt sunkiga utrustning :)
Ska kolla över hz på basen!

--- Citat från: equality skrivet 15.12.2010, 18:30:40 ---Verkligen snygg låt. Zamla-vibbar med melodi- och harmonistarka saker. Skönt lekfull. Kass pc-högtalare (jobbet). Får återkomma om mixen.

--- Slut citat ---
Tackar - kul att höra. Lyssna gärna med bra hörning oxå för jag behöver goda tips ;)

--- Citat från: Kornstad skrivet 15.12.2010, 21:35:46 ---Sitter med kassa ljudet i laptopen så jag kan inte säga så mycket om själva soundet, men däremot kan jag ju utan tvekan säga att du fått till något riktigt skönt här.  Gillar låten och liret. Fortsätt på denna!!    :)

--- Slut citat ---
En får tacke :D Jo jag ska jobba vidare. Bla göra den längre med ett brake nånstans. Men det blir inte förrän jag har en ny gura efter jul. Eg behöver jag en bra mick å preamp oxå men det får bli när jag har råd helt enkelt :)

Tack för komment
Gurano

Gurano:
Hej igen
Jag har nu lagt på lite nyinspelade guror (min Alhambragura). Jag använde även Studio projects B1-mick.
Håller på att lära mig hur den funkar - men blev det bättre?? Det blev lite mer stränggnissel nu men det går ju att ta om!

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Den akustiska som avslutar vid 93 sekunder, är det den nya gitarren med nya mikrofonen?

I så fall skulle jag vilja att du gör en helt ny inspelning av den nya gitarren via B1, där du strävar efter att få så bra närhet som går.

Här i inspelningen låter det fortfarande för mycket reverb för mina öron eller för långt avstånd mellan gitarr och mikrofon.

Finns minsta tvekan om vilken sida på mikrofonen som är framsidan? Om så är fallet finns risken att du gör en "Cykeln" (tror det var Cykeln som initialt vände mikrofon åt fel håll så det blev mer reverb än nödvändigt)...  :unsure:

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2010, 16:24:31 ---Den akustiska som avslutar vid 93 sekunder, är det den nya gitarren med nya mikrofonen?
I så fall skulle jag vilja att du gör en helt ny inspelning av den nya gitarren via B1, där du strävar efter att få så bra närhet som går.
Här i inspelningen låter det fortfarande för mycket reverb för mina öron eller för långt avstånd mellan gitarr och mikrofon.
Finns minsta tvekan om vilken sida på mikrofonen som är framsidan? Om så är fallet finns risken att du gör en "Cykeln" (tror det var Cykeln som initialt vände mikrofon åt fel håll så det blev mer reverb än nödvändigt)...  :unsure:

--- Slut citat ---
Yes guran vid 93 är inspelad med nya micken - har provat att lägga om den nu.
Hade oxå några av de gamla gurorna kvar i ljudbilden men jag tog bort dem helt och hållet nu - så nu ska det bara vara inspelat med SP B1.

Ett problem vad gäller mitt rumsljud kommer jag nog inte undan - jag har inte tillgång till något ensamt studiorum, utan jag sitter i vardagsrummet men alla de ljud som följer när familjen vistas i samma lägenhet :). Med detta som förutsättning så tycker jag nog att ljudbilden duger :D

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Funkar det med 10-30 cm avstånd mellan mik och gitarr? Då borde det inte bli så mycket rum ändå (sitter du i den vita soffan borde den dämpa lite). Låter lugnare nu utan de gamla gitarrerna i inspelningen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion