Forum > Demolåtar
Gurano - Akustiskt gung
Gurano:
Fan!
Jag blir tokig på dåligt akkeljud när jag spelar in - kan ju bero på att guran suger skit å att jag inte har nån preamp :D
Kom på den briljanta idén att ta förstärkardelen till min stora stärkare och koppla micken till förstärkarenheten och sedan direkt till mitt ljudkort. OCH visst fick jag en förstärkt mick men det blev jäkligt brusigt och ett alldeles för hårt akkeljud (låter nästan som en stålsträngad).
Hmmmm så här blev det i alla fall. Jag får nog krypa till korset å köpa en liten preamp och en hyfsad mick trots allt! Svårtnär man har ont om kapital :(
Sättning:
Akustisk gitarr
Bas
Orgel
Flöjt
Klocka
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_akustiskt_Test2.mp3[/mp3]
Eddi:
Riktigt skön låt och bra lirat - visst är acken lite brumlig men stålsträngar - nä det tycker jag inte - bruset tycker jag inte heller framgick så bra. kan du inte dra ner acken i EQbotten lite så kanske brumligheten försvinner? Flöjten däremot tycker jag var lite för vass.
Är det en låt som du har gjort?
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.12.2010, 23:37:01 ---Riktigt skön låt och bra lirat - visst är acken lite brumlig men stålsträngar - nä det tycker jag inte - bruset tycker jag inte heller framgick så bra. kan du inte dra ner acken i EQbotten lite så kanske brumligheten försvinner? Flöjten däremot tycker jag var lite för vass.
Är det en låt som du har gjort?
--- Slut citat ---
Ska testa att EQa lite, som du säger, men jag tycker egentligen inte att det ska behövas om man spelar in rätt.....men med fel grejor så måste man väl trixa lite. Bruset hörs främst i början, tycker jag.
Yes jag gjorde låten alldeles själv häromdagen :D
Tack för att du orkade lyssna å kommentera!
Gurano
Eddi:
Måste tjata om att jag gillade den här låten - suverän - den måste du fortsätta med. Något för juleljud kanske?
bow35:
Det låter inte så bra i mina lurar. Det är basen som är brumlig när jag lyssnar. Flöjt för vass.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida