Forum > Demolåtar

Gurano - Akustiskt gung

<< < (4/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.12.2010, 07:44:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.12.2010, 07:24:24 ---Lägg upp en verre där basen inte spelar med ett parti och där gitarren inte spelar med ett annat parti.

--- Slut citat ---

Det är gratis och kan ge tips från flera, tror jag.

Det jag hör nu väger åt höger i ljudbilden. Vill höra med rena ljud utan effekter (utan reverb)
Ett bra tips samtidigt är att alltid behålla basen i mitten av ljudbilden.

Använder du reverb eller var mikrofonen mer än 20 cm från gitarren då du spelade in?
Om reverb, ta bort det helt.
Om inspelning gjordes på avstånd > 20 cm, prova att spela in gitarr på nytt och ha mikrofonen närmare 12 band.

Gulligt litet stycke!

--- Slut citat ---
Bra nu är brumligheten helt borta. Håller med Maxen om att basen ska ligga i mitten ackarna på varsin sida. Orgeln på den mörka ackens sida flöjt och sologura tar varsin sida så att säga - trummorna flöt in fint kanske tom borde höjas aningens.

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.12.2010, 07:44:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.12.2010, 07:24:24 ---Lägg upp en verre där basen inte spelar med ett parti och där gitarren inte spelar med ett annat parti.

--- Slut citat ---
Det är gratis och kan ge tips från flera, tror jag.
Det jag hör nu väger åt höger i ljudbilden. Vill höra med rena ljud utan effekter (utan reverb)
Ett bra tips samtidigt är att alltid behålla basen i mitten av ljudbilden.
Använder du reverb eller var mikrofonen mer än 20 cm från gitarren då du spelade in?
Om reverb, ta bort det helt. Om inspelning gjordes på avstånd > 20 cm, prova att spela in gitarr på nytt och ha mikrofonen närmare 12 band.
Gulligt litet stycke!

--- Slut citat ---
Nej jag använder inte reverb när jag spelar in och micken var mycket nära, alltså mindre än 20 cm från guran samt nära 12e bandet. Att jag la basen lite åt sidan var bara för att testa - den går ju alltid att flytta tillbaka :)
Kul att du tycker det är gulligt ;)

--- Citat från: Eddi skrivet 15.12.2010, 10:22:42 ---Bra nu är brumligheten helt borta. Håller med Maxen om att basen ska ligga i mitten ackarna på varsin sida. Orgeln på den mörka ackens sida flöjt och sologura tar varsin sida så att säga - trummorna flöt in fint kanske tom borde höjas aningens.

--- Slut citat ---
Jo jag ska flytta tillbaka basen mot mitten å testa att panorera de andra instrumenten (men det blir om ett par dagar - nu ska jag på julfester i dagarna tu :) )
Kan hålla med om att trummorna är lite låga.

Tack båda för era tankar
Gurano

Harmonica mike:
Bra tips av Max å Eddi,skriver under på det.

Bumligheten borta,det börjar låta riktigt bra.Basen jobbar väldigt lågt i registret..Nu har den inget att krocka med(sedan du fixade guran)men du skulle kunna dra undan lite botten bröl från den.En liten justering runt 50-100hz nånstans..Trummorna tänkte jag inte på så det betyder förmodligen att det var bra jobbat :)

Mycket angenämt stycke musik detta.

Mike

equality:
Verkligen snygg låt. Zamla-vibbar med melodi- och harmonistarka saker. Skönt lekfull. Kass pc-högtalare (jobbet). Får återkomma om mixen.

Kornstad:
Sitter med kassa ljudet i laptopen så jag kan inte säga så mycket om själva soundet, men däremot kan jag ju utan tvekan säga att du fått till något riktigt skönt här.  Gillar låten och liret. Fortsätt på denna!!    :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion