Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Five Foot Mirror
Tokai:
Säger väl vad andra redan påpekat, att t.ex trummorna inte går i takt med musik, låter som om de går för snabbt. Vill föreslå att halvera (lite för diskantiga) virvelslagen ibland (sångversen t.ex) så att det inte blir så stressigt. Orgeln, blåset är coolt. Gurorna sitter bra. Tycker sången också är bra.
Skulle svänga ännu mer om det fanns vila i musiken (behöver inte gå sakta för det)
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.12.2010, 20:29:26 ---Säger väl vad andra redan påpekat, att t.ex trummorna inte går i takt med musik, låter som om de går för snabbt. Vill föreslå att halvera (lite för diskantiga) virvelslagen ibland (sångversen t.ex) så att det inte blir så stressigt. Orgeln, blåset är coolt. Gurorna sitter bra. Tycker sången också är bra.
Skulle svänga ännu mer om det fanns vila i musiken (behöver inte gå sakta för det)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentarer och tips.
Vem hinner vila i musiken? B) Önskar jag kunde...
Trumlooparna är inte optimala och med mer tid... eller ännu hellre om trummis hade tid att lägga riktiga trummor. Det skulle vara trevligt!
Uj vad mycket det snöat och snöar. Helt slut och har bara skottat en tredjedel av dav jag ska ikväll. I januari hoppas jag få mer tid för musik och då kanske jag kan arbeta vidare på den här...
eller hoppa på nästa projekt.
equality:
Svänger bra! B M Woman-vibbar och det är inte alls fel! Bra arr och ssk orgeln sitter ju hur bra som helst i mina öron. Brassarret med korta stötar gillas skarpt. Medryckande och dansant. Wha-wha guran på slutet lite svag i mixen. Skön lyssning, tack för den!
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2010, 16:11:40 ---Svänger bra! B M Woman-vibbar och det är inte alls fel! Bra arr och ssk orgeln sitter ju hur bra som helst i mina öron. Brassarret med korta stötar gillas skarpt. Medryckande och dansant. Wha-wha guran på slutet lite svag i mixen. Skön lyssning, tack för den!
--- Slut citat ---
Tack eq!
Vad mycket tid jag har till musiken. Första verren 2/12 modifieringar 12/12 och nu 20/12 kan jag fixa lite till. Har i versionen utan sång och gitarrer hittat felspel i Midi-blåset. Har rättat till och försökt få lite mer levande spel i orgeln, på några ställen. Passade på att dra upp wah-wah guran. Trådhuvudet uppdaterat.
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FiveFootMirror_20101220_wavehammer.mp3[/mp3]
Rattlesnake:
Lyssnat på verren med sång.
Första versen känns ganska otajt, tror det är trummorna som inte stämmer mot resten. :unsure:
Sedan blir det bra, tycker det lirar på bra, svängingt men tajt. Fet ljudbild med härligt skvalpande hammond. Santana tänker jag också på när jag hör guran. När så den raspiga sången kommer in undrar man om Jim Morrison gjorde ett extranummer från sista plattan.
Låter riktigt matigt och bra om mixen. Den enda förbättringspotentialen jag kan komma på är basen, den vill inte klangmässigt limma mot trummorna. Jag brukar lägga på ganska rejält med mjukdist på basen när jag får de problemen, och det hjälper alltid, tycker jag. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida