Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Five Foot Mirror

(1/5) > >>

MaxB:
LÅTNAMN: Five Foot Mirror
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE:
LÅTLÄNGD: 4.30 (Alldeles för kort)
KOMPOSITÖR: Nån amatör
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

En idé till intro med blåssektion, ihopkopplad med låten "Five Foot Mirror" från 1980-talet. Kul att skapa musik, det var länge sen...

[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FiveFootMirror_20101220_wavehammer.mp3[/mp3]

Do you remember darling - do you recall
Hm
the five foot mirror that was hangin´ on the wall
Hm
You looked so good - You looked so good
              Em                   Hm
There and then a great decision started
          F#
to obscess my mind and I said:
Em
Oh my darling you could easily seduce me now and
F#                      Em
still I´m waiting for you, baby you don´t understand
F#                         G                   A
you don´t understand.
               Hm     Em     F#

And still we meet and talk and laugh and fuzz and fight
I don´t know why, but you can make me feel so right
You looked so good - You looked so good
And I´m waiting for the day or night when
you will turn to me and smile and
take my, hand I need you here. I want you by my side and
what´s the matter with you, baby I don´t understand,
I don´t understand

So let me know - what turns you on
          Em                    Hm
I wanna know - before you´re gone
        Em                   Hm
So let me know - what turns you on
          Em                    Hm
Hurry now baby baby come on
G
gi´me it all I´ve been waiting so long
A                                 Hm    Em    F#

Gurano:
Visst kan intro å låt passa ihop.
Lite olika solostuk är det dock mellan intro å själva låten tycker jag. Introt har en latinokänsla med många svängar som "härmar" Santanas banor liksom - när låten dra igång får den mer ett svängigt bluesaktigt funkigt stomp, om du förstår vad jag menar?

Skönt driv i låten!

Gurano

Eddi:
Jag har inte så mycket att säga om mixen tycker jag. Däremot lite om själva låten, har ju haft förmånen att få lyssna till en slask på denna och behovet av lugnande tabletter var akut efter det, det var ett klart stressigt utkast. Den här versionen är som natt och dag till det - betydligt mer sammanhållet men likt förbaskat en hel del ord som ska in på liten yta och en solo/melodi gura som tar lite väl många toner enligt mitt förmenande men det är skickligt gjort - efterlyser egentligen lite MaxB-feel på guran i första hand och lite färre ord men det är väl inte möjligt?

mixuz:
Ah   kul intro till låten..  Lite Santana-stuk   :)

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 11.12.2010, 21:53:05 ---Jag har inte så mycket att säga om mixen tycker jag. Däremot lite om själva låten, har ju haft förmånen att få lyssna till en slask på denna och behovet av lugnande tabletter var akut efter det, det var ett klart stressigt utkast. Den här versionen är som natt och dag till det - betydligt mer sammanhållet men likt förbaskat en hel del ord som ska in på liten yta och en solo/melodi gura som tar lite väl många toner enligt mitt förmenande men det är skickligt gjort - efterlyser egentligen lite MaxB-feel på guran i första hand och lite färre ord men det är väl inte möjligt?

--- Slut citat ---

Santana i all ära (tack  :wub:) men jag har övat så lite på gitarren att jag till och med glömt hur MaxB brukar spela...

Nån annan sa att det är dåligt och osäkert spelat, att jag kan bättre...
Jag vet att jag behöver öva mer och slappna av då jag väl kommer till...

Innan jag skulle lägga solospåret ringde den röda telefonen och berättade att en ryttarinna fallit av sin häst och att hästen springer lös, kanske på väg mot motorvägen. Ut i all hast och leta, lämna gitarren bakom sig...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion