Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Five Foot Mirror
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2010, 15:02:33 ---Låter som lite olika taktindelningar (trioler nånstans och nån annanstans inte, typ...) mellan instrumenten. Förmodligen mest trummorna som stökar till. Dom går nog alldeles för fort för det looparna var tänkta till.
Trummor och sång väldigt bright och allt annat väldigt murrigt.
Standard bluesrocklåt annars. Sången distar lite va?
--- Slut citat ---
Om jag får tid och fattar vad jag håller på med kanske jag kan ersätta de trumloopar som blir jättefel. Trummorna kanske inte passar exakt till låten men jag hittade dessa igår och valde dem. Sången är överstyrd på sitt spår på några ställen. Alltihop är komprimerat med en kompressor gjord av en svensk trummis. Sen har jag maximerat i Soundforge med wavehammer. Kanske kaka på kaka?
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.12.2010, 16:02:38 ---Härligt gung här Max.
"She´s a black magic woman and she tryin´to make a devil out of me"..Typ nåt sånt går väl texten jag acossierade till detta.Nåväl,blues skall spelas med feeling och den varan har du gott om.Det finns väl tusentals låtar med denna ackordsgång och sväng så det är helt ok att skriva nåt eget till detta..Wernis har points om trummorna,det hakar liksom fast lite i rytmen stundtals - men inte hela tiden tycker jag...Det övriga liret oklanderligt,sången bättre och bättre.Att sjunga blues med känsla är inte så lätt.
Slutsummering - det svänger som tusan detta och jag gillar det helskarpt!!
Rock on mate
Mike
--- Slut citat ---
Det finns flera som du säger Lill Lindfors sjöng en liknande: "Tåget Rusar Fram" som är en cover på The Doobie Brothers: "Long Train Runnin".
MaxB:
Version utan gitarrer och utan sång:
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FiveFootMirror_20101212_NoGuitNoSong.mp3[/mp3]
MaxB:
Nu är den klar och ointressant eller, om man lyssnar på hög volym, världens dj*^la drag! B)
Hög volym rekommenderas.
Harmonica mike:
"Nu är den klar och..."
Ja,jag väntar ivrigt på att ljudkortets all komponenter skall laddas in i datorn,,blev långsam denna process varje gång jag startar upp - då jag snålställt allt till förmån för musik/lir/mixprestanda.
Nu är det nära :)
Såja - nu åker vi:
Drog upp volymen REJÄLT efter rekommendationerna.Något hög orgel volym under första delen bättre sedan.Ja vad faen,första vändan gick åt till att digga..måste ta en sväng till.
Ascoolt med blåset!! Orgeln skulle kunna liraS LITE MER SVÄNGIGT ÄN ATT BARA AGERA LJUDMATTA..FÖRBANNADE CAPSLOCK.. Ursäkta svordomen men i ett sånt här skönt sväng vill man inte ha några störningar även om det bara är capslock grunkan,kommer det in nån i studion nu så åker dom på en snyting :D Lite ojämn sångvolym också,orgeln tenderar till att vara lite obalanserad i volym här och där..Nu skiter jag i sågen.
Ruskigt svängigt detta Max,rusar till topp 5 på kr för mig.Visst liknelserna till "Black magic woman" är uppenbara,men vad gör det.Du har egna grejer i arret/liret så det jämnar ut sig ordentligt.Trummorna tänkte jag inte på så du har väl donat där.Kör du med nedstämd gura..?
Stående ovationer från Norrbotten bara så du vet,laddar definitivt ned denna.
Rock on mate
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.12.2010, 14:48:18 ---Drog upp volymen REJÄLT efter rekommendationerna.Något hög orgel volym under första delen bättre sedan.Ja vad faen,första vändan gick åt till att digga..måste ta en sväng till.
Ascoolt med blåset!! Orgeln skulle kunna liraS LITE MER SVÄNGIGT ÄN ATT BARA AGERA LJUDMATTA..FÖRBANNADE CAPSLOCK.. Ursäkta svordomen men i ett sånt här skönt sväng vill man inte ha några störningar även om det bara är capslock grunkan,kommer det in nån i studion nu så åker dom på en snyting :D Lite ojämn sångvolym också,orgeln tenderar till att vara lite obalanserad i volym här och där..Nu skiter jag i sågen.
Ruskigt svängigt detta Max,rusar till topp 5 på kr för mig.Visst liknelserna till "Black magic woman" är uppenbara,men vad gör det.Du har egna grejer i arret/liret så det jämnar ut sig ordentligt.Trummorna tänkte jag inte på så du har väl donat där.Kör du med nedstämd gura..?
Stående ovationer från Norrbotten bara så du vet,laddar definitivt ned denna.
--- Slut citat ---
Orgeln är högre än jag någonsin mixat orgel, kanske lite för högt men det är ett aktivt val.
Kul att blåset (fem midiljud från Soundblaster Audigy) ändå låter sådär tillsammans.
Intressant också att lyssna på versionen utan gitarrer och utan sång. Där hör jag att till och med jag skulle kunna få orgeln att svänga mer (men har inte tid). Dock skulle nån som kan spela keyboard kunna få orgeln att lyfta mycket mer. Ojämn sångvolym, hmm har ingen kompressor på sången.
Ja med hög volym tycker jag också att det svänger roligt, speciellt den enkla solodelen sista svängarna. Har faktiskt inte donat något mer med trummorna. Inte nedstämd gura, vanlig stämning. Tack för ovationer, det är så roligt att läsa det du skriver!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida