Forum > Demolåtar
karl - Won't lay me down
Emulator:
bara en sak.....man behöver inte alltid sträva efter att det ska låta naturligt, ibland kan man testa åt andra hållet för att framhålla en k'nsla......
bara en tanke
karl:
Jag vet inte riktigt vad du menar eller det är klart jag gör...prylen med mina låtar eller snarare mitt engagemang i en låt varar alldeles för kort tid då det allt som oftas ligger en ny låt på lur och det ger mig ingen ro att göra det där sista som behövs än mindre tänka om och göra ett helt annat arr....för mig är skapandet det roligaste och "ingen låt är bättre än den jag håller på med just nukänslan" finns där hela tiden...så visst kan man göra vad som helst med en låt men jag är redan på gång då med nästa och så har det hållt på sen jag skaffa dator nu....önskar jag kunde jobba klart mer......
//: karl
Emulator:
Skriver verkligen under på att jag är likadan....skapandet är ju klart roligast :)
Mest en tanke du kan ha med dig tänkte jag, ibland kan en syntig stråke vara ett alternativ till en "verklig" dito.
:)
karl:
:rolleyes: B)
yessongs:
--- Citat från: karl skrivet 09.03.2007, 01:31:06 ---....för mig är skapandet det roligaste och "ingen låt är bättre än den jag håller på med just nukänslan" finns där hela tiden...så visst kan man göra vad som helst med en låt men jag är redan på gång då med nästa
--- Slut citat ---
Här tror jag vi kan mötas i gudomlig union. Vill man göra en slutgiltig "officiell" version med uteslutande "riktiga" instrument får man så klart tänka i termer av "demo" och "riktig studio", men spelar man in hemma så gäller annorlunda regler. Att skrota det här p.g.a. ljudet eller något annat materiellt hade varit vansinne.
Du skriver ju skitbra låtar till höger och vänster. Vad du behöver göra är att anpassa dig till din egen produktivitet; kommer det en låt i veckan så får du lära dig att avsluta en låt i veckan. Det kanske innebär färre stämmor, eller några förstatagningar, men nöden har ingen lag. Inget mer med det. Och bland musiker kallas det för ett LYXPROBLEM!!! :P
ps. Förlåt, jag har läst musiksociologen T. Adorno de senaste veckorna - kan inte släppa det intressanta synsättet. ds.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida