Forum > Demolåtar

karl - Won't lay me down

<< < (6/7) > >>

karl:
tackar Yessongs....Ja hade man lite lugnare på alla fronter så skulle jag nog kunna avsluta lite bättre men ibland känns det som( nu när jag inte har några instrument hemmavid, inte ens en gitarr) när jag går in i "studion" så ska inspirationen slås på men den infinner sig inte alltid och jag vägrar att tänka fram musiken så ibland kan det bli lite krystat men får jag lite mer tid så ska det nog ordna sig...sen ett annat lyxproblem är att när jag spelat in något och ska fortsätta ett par dagar senare så har någon ny låtidé dykt upp i huvudet och då blir det riktigt jobbigt att hålla på med en "gammal" låt....vet inte men ibland önskar jag att jag inte hade så mycket låtidéer i huvudet....men som sagt det är väl ett lyxproblem i sig...tack igen  / karl

tsmalmbe:
Är trummorna lite otajt? Ligger basen i ena kanalen, eller är det min lyssning? Låten saknar tryck och närhet. Sången ligger i bakgrunden, och det är väldigt mycket dynamik tycker jag. Lite komprimering här och där kunde hjälpa ljudbilden. Har du dubbat sången, eller använder du nåt kortkort rum på det?

carl cadello:
Livet är bra orättvist!

Vissa Karlar får allt medan andra Carlar får inget!

Herre jävlar. Du gör ju aldrig något fel! Allt bara sitter där.

Fan! Jag hatar dig  :wub:

;)

karl:
tnx tsmalmbe....två sångspår vilket ger dubbeffekten, tror basen liggen i mitten,tror inte heller att trummorna är otajta ;) då är det något annat som inte lirar...tack för kritiken

carl cadello....du har inte hört allt som ligger på min hårdisk :( så det är bara en del grejer som kommer fram som tål dagsljuset sas...men kul att du tror att allt bara sitter där...ska kolla in dina grejor också...tnx  /karl

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.03.2007, 13:47:02 ---Är trummorna lite otajt? Ligger basen i ena kanalen, eller är det min lyssning? Låten saknar tryck och närhet. Sången ligger i bakgrunden, och det är väldigt mycket dynamik tycker jag. Lite komprimering här och där kunde hjälpa ljudbilden. Har du dubbat sången, eller använder du nåt kortkort rum på det?

--- Slut citat ---

Emulator:
ÄSCH  :(

Denna finns inte kvar precis när man blev lite sugen på en lyssning :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion