Forum > Demolåtar
Larsson - moll ska det vara..
Kornstad:
Jag hade lovat mig själv att jag skulle låta bli att börja på ngt nytt, men jag kunde ändå inte låta bli att lägga en sång till detta för att testa.
Jag tänker mig ett ackegurasolo efter tredje reffen, men är alldeles för kass att lira det själv så ni får använda er fantasi... :P
Kanske kommer till lite stämmor framöver också...
Texten:
I don’t know what to find, don’t know where it ends
This road that I’m walking
But I do know that I’m fine, even when it ends
As long as you walk with me
I know you can raise my world
When I’m helplessly falling down
You turn it around…
You don’t know what to find, don’t know where it ends
The road that you’re walking
But you say that you’ll be fine, even when it ends
As long as I walk with you
You know I can raise your world
When you’re helplessly falling down
I turn it around, I turn it ‘round…
We don’t know how, we don’t know where, we don’t know when we’ll reach the end
We take a chance, we make amends, always be the best of friends
We know we can raise our world
When we’re helplessly falling down
We turn it around, we turn it ‘round…
We know we can raise our world
When we’re helplessly falling down
We turn it around, we turn it ‘round…
We take a chance, we make amends, always be the best of friends
Eddi:
Bra Kornis. Undrars om inte en duett eller trio eller fryppel av alla inblandade snart kommer till :D
zorrow:
Den verren satt ju som en pinne! Man kunde nästan tro att musiken var skriven till texten och att arret satts sist. Men... jag tycker det låter som om du är lite osäker på några vändningar i låten. Det är inte falsk men sångtonen kommer lite sent vilket tar bort variationen i intoneringen. Det går ju att fixa till när man sjungit in låten några gånger. Det här var en "perfect match" i mina öron.
Kornstad:
Eddi: Haha, tack! Jo det hade varit en fräck grej helt klart! Häftigt att man kan göra så många olika men sköna versioner av låtar på samma grund tycker jag. Och just det här att man kan tolka det så himla olika. Superkul tycker jag!!
Zorrow: Oj den komplimangen går inte av för hackor! :) Det är ju Larssons grund som gör hela grejen. Hade tänkt låta bli denna då jag lovat mig själv att bara jobba med en låt i taget tills den är klar, men denna har gnagt i bakhuvudet ända sedan jag först hörde låten. Var bara tvungen att få ur mig den.
Melodin är lite annorlunda mot de tonföljder jag brukar sjunga, så därför låter det lite osäkert. Skall bättra på den när jag är hundra på den. Har dock fyllt på med lite enklare stämmor nu också i inlägget ovan. Tror dock inte att det skall till mer på detta, utan det är bara gurasolot som fattas...
Dividend:
Efter att ha lyssnat igenom alla (utan jämförelser i övrigt) så tycker jag att Kornstad bör sjunga leaden på den här, med Marre på stämma (det som hon redan satt ihop, något nedbantat).
Hmike gör annars bästa prestationen, men jag vet inte om bluesstuket funkar ända fram just här? Grymt bra presterat av alla. Gillade alla sångversioner.
Noterar annars att jag lade upp fel verre på mitt orkestrala arr, men det gör inget. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida