Forum > Demolåtar

Larsson - moll ska det vara..

<< < (15/16) > >>

zorrow:
Stämmorna låter fint. Den här vill jag höra i slutversion och ladda ner. Men var skall det vara gitarrsolo? Jag hör inget rum för ett sådant...

Kornstad:
154-176 på spelaren tänkte jag mig ett aukustiskt, soft gitarrsolo.
Inget extravaganza utan bara ngt enkelt men med grym känsla.

Funkar dock utan också med Larssons sköna arr.    :wub:

equality:
Shit, vad snyggt med Andréas stämma! Intressant tråd, upptäckte även astis verre (so hard to find) och lyssnade på Mickes igen. Andréas tar låten till en ungdomligare publik, HM tar den till de stora scenerna over there men astis verre med den svenska texten till sitt barn kan jag inte värja mig för. Känns som text och musik följs åt i intensitet på ett perfekt sätt där andrastämman hjälper till bra. En lång slutton "du är mitt baaaaaaaaaaarn" skulle sitta fint.     

jonnerstone:
Lade tillbaka min version igen, insåg att jag inte kommer att kunna sjunga om den ändå på ett bra tag, och nnu med så många andra bra versioner så verkar det ju inte vara direkt brådskande heller  :D

Håll till godo då'rå

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24490.msg175926#msg175926

(länk till urspungsinlägget)

Kornstad:
Elakt av dig att ta bort denna förut måste jag säga....den är ju skitbra!!   ;)   :wub:

Alla versioner är verkligen helt egna tolkningar med helt egen känsla och det är ju omöjligt tycker jag att väla en favorit.
Det är helt beroende på vilket humör man är på just då och den som inte kändes bäst igår är plötsligt överlägset mest träffande idag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion