Forum > Demolåtar
Larsson - moll ska det vara..
Eddi:
Fint Marre :)
asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.12.2010, 00:19:47 ---Jaha, nu har ju flera tolkat Larssons sköna låt, så nu var det min tur, har faktiskt känt något här sen jag hörde låten från början :D Den här kändes för mej så natur-folkaktig så jag valde att lägga in sång i den andan...helt spontant.
Jo, Freddy och någon annan som saknar text på denna, så vill jag säja att jag hittade ingen här alls ;)
Who´s next?;)
/Marre
En annorlunda, textlös, lite återhållsam, men väldigt stämningsfull och fin version!
--- Slut citat ---
Marruschkka:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2010, 02:58:42 ---Fint Marre :)
[/quote
--- Citat från: asti skrivet 18.12.2010, 10:16:23 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.12.2010, 00:19:47 ---Jaha, nu har ju flera tolkat Larssons sköna låt, så nu var det min tur, har faktiskt känt något här sen jag hörde låten från början :D Den här kändes för mej så natur-folkaktig så jag valde att lägga in sång i den andan...helt spontant.
Jo, Freddy och någon annan som saknar text på denna, så vill jag säja att jag hittade ingen här alls ;)
Who´s next?;)
/Marre
Citat ASTI:
En annorlunda, textlös, lite återhållsam, men väldigt stämningsfull och fin version!
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Tack ska ni ha, den här låten inbjuder till olika tolkningar, och visar på styrkan i Larssons skapelse, den är verkligen kanon :wub:
Hoppas verkligen få höra t ex Harmonica Mikes verre oxå, otroligt bra bara!! Och-kanske nån annans oxå?
Vill oxå säja tack till MaxB som infört det här med tema till olika tolkningar, väldigt intressant, skulle funka bra som tema till nån kommande festival ju, kul koncept!!
Tjohej, ha en bra kväll :D
/Marre
--- Slut citat ---
equality:
Vet inte vilken version jag skall kommentera så jag nämner nåt om alla tre(?). Skulle gärna vilja höra J-stones mästerpipa också! Grunden är ju hur fin som helst. H-Mikes verre har ju ett färdigt sångkoncept. Mycket känsla denna. Marres körer förstärker den sköna grundfeelingen. Kan mycket väl bli en forumklassiker och helst ännu längre ut i världen.
Rattlesnake:
--- Citat från: Larsson skrivet 30.11.2010, 21:23:30 ---iaf.. har spelat in en liten grejja & undrar vad man tänker när man hör den
alla synpunkter uppskattas, men mixen främst!
--- Slut citat ---
Jag läste detta, slöt ögonen och lyssnade på ursprungsversionen. Gitarrer och djupa stråkar ger ett omedelbart filmiskt uttryck.Jag ser scenen ur en film när huvudpersonen är på väg någonstans efter ett uppbrott. Liftar, tårarna rinner sakta till regnet som rinner efter sidrutorna. Ansikte dubbelexponerat med passerande landskap.
Mixen gav mig 70-talsvibbar från första stund, men på ett positivt sätt. Den är ju luftig och behaglig, känns inte manglad någonstans. Arco-basen är helt otroligt bra, vilket uttryck! Trummorna blir kanske lite väl torra i när de är så okomprimerade, men låter bra till låten. Både trummor och bas känns så organiska, och steelen som kommer in får en verkligen knäsvag...
Lyssnar till de andra versionerna också. Dividends tillägg tycker jag inte håller samma klass som låten i övrigt. De med sång blir jag imponerad av, all sång är med feeling och passar perfekt till grunden, speciellt med tanke på att jag själv inte kunde föreställa mig någon sångmelodi när jag lyssnade. Hmikes låter som att den passar bäst till grunden, kombinationen blir åt the Bands marker.
Konceptet att göra något till en färdig grund är kul. Jag tror konceptet skulle kunna funka bra i en forumfestival. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida